In navolging van onder anderen MTV, Audi en Unilever is McDonald's de volgende multinational die de populaire jongerenapplicatie Snapchat als marketinginstrument inzet, zo schrijft Emerce.nl.
Snapchat Stories
Bijzonder is - vooral - dat het als een van de eerste bedrijven gebruikmaakt van het eind vorig jaar gelanceerde Snapchat Stories.
Twitter
Emerce schrijft dat McDonald's, nummer 1 in de top 100 grootste bedrijven van Misset Horeca, haar entree op Snapchat aankondigde via Twitter en dat het dat op de dag van de lancering nogmaals deed. Het account heeft 2,23 miljoen volgers.
Applicatie
Snapchat is een app waarmee foto's of video's zijn te versturen die voor een gelimiteerde tijd zichtbaar zijn (maximaal 10 seconden).
Foto en video
Als een foto of video wordt toegevoegd aan een Snapchat Story, dan is deze een onbeperkt aantal keer door vrienden te bekijken en is ook te zien door wie deze is bekeken.
Na 24 uur verdwijnt het verhaal om ruimte te maken voor nieuwe 'stories'.
Facebook
Yourzine schreef over de introductie van Snapchat Stories: 'Snapchat beoogt met deze nieuwe feature gebruikers vaker naar de applicatie te trekken'.
'Precies zoals dat ook is bedacht door Twitter en Facebook: daar ga je ook naartoe om te bekijken wat je vrienden nog meer hebben gedeeld.'
Marketeers
In het artikel op de website van Emerce staat dat 'Snapchat Stories een ideaal middel is voor marketeers om foto en video te combineren en daarmee de betrokkenheid onder de doelgroep te vergroten.'
Achter de schermen
Alle contacten die McDonald's toevoegden, kregen een etmaal toegang tot een 36 seconden durende 'behind the scenes', aldus Emerce.nl.
Na 10 seconden kwam NBA-ster Lebron James tevoorschijn om de kijker 'welkom bij de club te heten'.