EK-schermen over twee weken opnieuw op agenda burgemeesters
Het Veiligheidsberaad en minister Ferd Grapperhaus (Veiligheid) bespreken op 14 juni opnieuw of mensen in de horeca op schermen naar de laatste EK-wedstrijden mogen kijken.

Het Veiligheidsberaad en minister Ferd Grapperhaus (Veiligheid) bespreken op 14 juni opnieuw of mensen in de horeca op schermen naar de laatste EK-wedstrijden mogen kijken.

Food Franchise Company (Kwalitaria), FHC Formulebeheer (Family) en O'Tacos nemen deel aan nieuw Formule & Franchise Plein horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam.

Freek van Noortwijk, Guillaume de Beer en Johanneke van Iwaarden van The Breda Group, openen een nieuw restaurant: Klein Breda. 'Dit wordt het zusje van Restaurant Breda, maar met een eigen identiteit.'

De Amersfoortse horecaondernemers Hilde Koopmans, Tobias Bosman en Dolf Schoonaard openen op 3 juni een vaste vestiging van Pizza Bombari aan de Stationsstraat in Amersfoort.

Ruim 40 procent van de toegekende aanvragen voor de vijfde periode van de tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW) komt van werkgevers uit de horeca en catering. Dat meldt uitkeringsinstantie UWV.

McDonald's serveert niet langer plastic bestek in haar restaurants in Nederland. Zowel de populaire McFlurry, waarvan de restaurantketen er per jaar meer dan 16 miljoen verkoopt, en andere ijsjes worden geserveerd met een houten lepel.

Beer Loves Food, één van de vier bierzaken van ondernemer Peter van der Arend, gaat per 1 juni verder als Mikkeller at More Beer. Naast een veelvoud aan bieren van de Deense craftbrouwer en de bieren van Van der Arend's More Beer Brewing, is er ook aandacht voor eten: de kaart bestaat uit vegan en biologisch vlees.

Het tekort aan personeel in de horeca wordt in september nog veel groter. Dat verwachten verscheidene uitzendbureaus die gespecialiseerd zijn in de horeca.

Oh, wat een goed nieuws van de week. De covid-maatregelen voor de horeca worden afgezwakt. We mogen binnenkort weer gasten in de zaak ontvangen. Ik ben heel blij voor de collega's. Zelf doe ik het eigenlijk niet meer. Covid heeft mij aan het denken gezet en ik focus nu op afhaal en catering.

Sinds vorige week zijn de cafetariaformule Kwalitaria en Délifrance in Vlissingen geïntegreerd. Voor eigenaar Werner van Damme en zijn partner Jorden Kolditz is de uitbreiding een mooie kans.

Brood met Spelen het bedrijf van Robert Jan Steenhagen kan toch van start met het pop-up restaurant Madame XO. 'Eigenlijk zou ik in mei de locatie - het oude gemeentehuis van Almelo - moeten verlaten maar de bouwer heeft me uitstel verleend.'

Albron heeft het voornemen om per 1 juli 2021 de keten Coffeecompany over te nemen van JDE Peet's, het moederbedrijf van Douwe Egberts. Met de overname wil Albron haar conceptenportfolio en haar positie op high traffic-locaties versterken. De overname is onderdeel van een bredere ambitie om verder te groeien.

Het Veiligheidsberaad van de 25 burgemeesters die voorzitter zijn van een veiligheidsregio gaat maandagavond in Utrecht nog een keer praten over het al dan niet plaatsen van grote videoschermen buiten, waarop liefhebbers kunnen kijken naar het EK voetbal.

Chef Tommy Janssen en zijn partner Vera Voorend openen 9 juni 2021 restaurant Maeve in Utrecht. 'We hebben jaren geïnvesteerd in het opdoen van kennis en ervaring en nu is het tijd om onze droom te verwezenlijken en voor onszelf te beginnen.' Binnenkijken?

Uqonic Chefs is een nieuw, internationaal platform voor bezorgmaaltijden op hoog niveau. Vooralsnog beschikbaar in Engeland, Zwitserland en Nederland. Het platform bouwt op de achtergrond aan een fanbase en een netwerk van chefs. De eerste Nederlandse chefs hebben zich al aangesloten.

Jan-Jaap Altenburg start als hoofdsommelier bij het nieuwe restaurant Maeve in Utrecht. Maeve is de nieuwe zaak van Tommy Janssen en Vera Voorend die 9 juni opent.

De Belastingdienst beschouwt flexwerkers die via Temper in de horeca aan de slag gaan in ieder geval tot januari 2022 als zelfstandigen.

Vanaf 1 juli 2021 zit er 15 eurocent statiegeld op kleine plastic flesjes frisdrank en water. Deze flesjes zijn te herkennen aan het nieuwe statiegeldlogo op het etiket. Ook blikjes krijgen 15 cent statiegeld, maar dit gaat pas in vanaf 31 december 2022.