Rijstburger nieuwe troef McDonald's

Rijstburger nieuwe troef McDonald's

McDonald's verkoopt in Azië steeds vaker lokale streekproducten. De fastfoodreus serveert in Singapore sinds kort rijstburgers, reepjes gefrituurd ...

Dat meldt CNN Money. McDonald’s introduceerde de rijstburger eerder als proef in Taiwan. Daar verkocht de Amerikaanse fastfoodgigant vijf miljoen rijstburgers, sinds de introductie in februari 2005. Wereldwijd verkoopt McDonald’s jaarlijks 40 miljoen burgers, waaronder de traditionele hamburger.

Wrap met rijst
‘We denken dat de rijstburger een belangrijk product wordt in Singapore, omdat rijst een basisproduct is in Singapore en de rest van Azië’, aldus marketingmanager Shirley Foenander van McDonald’s Restaurants in een persschrijven over de assortimentwijziging in het Aziatische land.

Door de enorme concurrentie op de fastfoodmarkt in vooral Azië is McDonald’s steeds vaker genoodzaakt af te stappen van het traditionele en Amerikaans ingerichte assortiment. In toenemende mate past McDonald’s het menu aan de omgeving aan. Vandaar ook de introductie van de rijstburger. In China test McDonald’s wraps in driehoekvorm gevuld met rijst.

Basisproduct
De metropool Singapore telt 4,4 miljoen inwoners. De stad telt vooral mensen afkomstig uit China, Maleisië en India. Rijst is voor deze groepen het belangrijkste basisproduct. In Singapore beschikt McDonald’s over 124 vestigingen, in Taiwan 346.

De populariteit van de rijstburger wordt overigens geclaimd door een andere fastfoodzaak. De Japanse keten MOS Burger, onderdeel van de MOS Food Service Inc Group, meldt de rijstburger in 1987 te hebben gelanceerd. MOS Burger heeft 17 zaken in Singapore en 107 in Taiwan. In thuisland Japan telt MOS Burger ruim 1.500 vestigingen.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.