Eric vond dat de vergelijking er één was in de categorie appels en peren. In mijn ogen was het een vergelijking tussen twee verschillende soorten appels, omdat beide uit het relatiemarketingpotje komen. Het leidde in ieder geval tot een korte maildiscussie, waarbij het natuurlijk jammer is dat ik de FZ-nieuwsbrief heb om te communiceren en Eric tot mijn mailbox gedoemd was. Daarom nog even zijn slotoverweging over RelatieZ die hij mij meegaf:
Dag Sjoerd,
Bedankt voor jouw terugkoppeling. Ik vind het een prima discussie. Jouw uitleg in deze is helemaal OK. Nog even ter uitleg:
Op de beurs RelatieZ is het de opzet om de producten zoveel mogelijk tot uiting te laten komen. Een traditionele branche met traditionele presentaties. Wat je natuurlijk wel hebt kunnen constateren is een aantal alternatieven voor de eindejaarsgeschenken, zoals Tintelingen en Geschenk a la Carte. Deze exposanten hanteerden op de beurs een meer conceptmatige presentatie.
Voor meer conceptpresentaties van de branche voor promotionele producten en diensten kan men op PromZ Event (jaarlijks in het voorjaar) terecht. Deze beurs presenteert ook grotendeels de promotie- en premiumproducten. Veel meer vanuit de insteek van actiemarketing. Toch zijn ook op deze beurs een aantal standhouders die niet anders willen dan een standaard stand met een traditionele productpresentatie.
Met vriendelijke groet,
Eric HooglandHet Portaal Uitgevers B.V