The BBox, een speciaal ontwikkelde ruimte in het Maastrichtse hotel Beaumont, is gericht op het mobiliseren van creativiteit en resultaatgerichte besluitvorming.
Digitale flip-overs
Dat gebeurt met behulp van de modernste technieken op het gebied va video conference, digitale flip-overs, interactieve stemsystemen, customized LED-verlichting. Met behulp van geavanceerde technologie kunnen tot maximaal 15 beslissers al dan niet onder begeleiding van een moderator effectief, op dezelfde dag nog een belangrijk besluit nemen in The BBox.
Kletsen en koffie drinken
Het achterliggende thema van The BBox is dat traditioneel vergaderen niet meer bestaat, zegt Harrie Beaumont. ‘De tijd dat mensen de hele dag aan een lange tafel kletsen en koffie drinken is echt voorbij. De behoefte aan plekken voor fysieke samenkomst verandert en besluiten moeten, zeker gezien de huidige economische situatie, effectief en op inspirerende wijze gemaakt kunnen worden’.
De helft minder reserveringen
Harrie Beaumont speelde drie jaar gelden al met het idee van een innovatief meetingconcept. ‘Maar de noodzaak om er iets mee te doen was niet aanwezig. De economie draaide op volle kracht en de vergadermarkt was booming. Het was voor hoteliers makkelijk geld verdienen’. Tot dat vorig jaar de vergadermarkt volledig instortte. ‘Wij zagen een daling van 50 procent in de reserveringen van vergaderzaaltjes’
Ruim 2 ton
Harrie Beaumont werkte het plan voor The BBox uit in samenwerking met Pierre Buijs van Veldhoen + Company, een adviesbureau voor duurzame werkconcepten, en Edison AV. Er is 225.000 euro in het concept geïnvesteerd.
In Misset Horeca volgende week een uitgebreid verhaal over The BBox en ondernemer Harrie Beaumont.