De naamswijziging van de Britse hotelketen volgt op onderzoek waaruit blijkt dat de naam City Inn niet overeen zou komen met de waardering van de gasten, zo laat de directie weten.
Marktonderzoek maakte duidelijk dat de naam City Inn geen goed deed aan de complete ervaring van het merk, dat zijn reputatie heeft opgebouwd op het aanbieden van een uistekende kwaliteit, innovatie, een voorbeeldige klantenservice en een goede prijs-kwaliteitverhouding, zo laat Mint Hotel weten.
‘Ons bedrijf is opgericht vanuit het niets en was bedoeld om een toekomstgericht en innovatief City Centre hotelmerk neer te zetten. Nu was het tijd om ons bedrijf de uitstraling te geven, die het verdient’, aldus medeoprichter Sandy Orr van Mint Hotel.
In ons land wordt momenteel in Amsterdam gewerkt aan de eerste vestiging van Mint Hotel buiten de UK. Op het Oosterdokseiland nabij het Centraal Station komt een hotel met 553 kamers. Daarmee wordt het een van de grootste hotels van Amsterdam. Het Mint Hotel Amsterdam staat onder leiding van de ervaren hotelmanager Carolien Receveur.