Toeristisch aanvalsplan Utrechtse Heuvelrug

Toeristisch aanvalsplan Utrechtse Heuvelrug

De Utrechtse Heuvelrug zet in op het binnenhalen van meer toeristen. Op 9 juli wordt daarvoor in hotel Figi in Zeist de nieuwe marketingstrategie ontvouwd. Acht gemeenten en de provincie Utrecht werken daarbij samen.

Niet eerder werkten zoveel Utrechtse gemeenten samen om sterk voor de dag te komen. Vier jaar lang wordt gezamenlijk opgetrokken om de gunst van de toerist te winnen. Nieuwe bezoekers worden gewezen op het unieke karakter van de Utrechtse Heuvelrug, dat al eeuwenlang bekend staat als vorstelijk gebied met bijzondere buitenhuizen en een prachtige natuur.

Verschillende campagnes via internet, radio en tv, magazines en mobiele services zullen deze boodschap nog eens versterken. Bestaande bezoekers ontvangen thuis toeristische informatie, zodat zij mogelijk opnieuw kiezen voor een verblijf op de Utrechtse Heuvelrug. In de nieuwe marketingstrategie wordt rekening gehouden met de kwetsbare balans tussen rust en reuring, waardoor bijvoorbeeld het Utrechts Landschap niet overbelast raakt.

Bureau Bosscher & Klein gaat voor gemeenten en de provincie de komende anderhalf jaar aan de slag met de toeristische marketing. Door de samenwerking met de verschillende VVV’s in het gebied moet er een grote slagkracht ontstaan. Met ondernemers in het gebied wordt gesproken om de campagnes verder in te vullen.