Hotelschool The Hague
Zomer vol records voor onafhankelijke hotels
In Nederland genoten hotels van een topzomer in 2025, met reizigers die eerder boekten, meer uitgaven aan extra's, en opvallend trouw bleven aan onafhankelijke accommodaties.
In Nederland genoten hotels van een topzomer in 2025, met reizigers die eerder boekten, meer uitgaven aan extra's, en opvallend trouw bleven aan onafhankelijke accommodaties.
Voor meer dan de helft van de Nederlanders (52%) is koffie een vast onderdeel van het ochtendritueel. Dat blijkt uit onderzoek van Philips, dat in het teken van International Coffee Day op 1 oktober inzicht geeft in hoe Nederlanders hun koffie drinken.
Wat bestellen horecabezoekers in Nederland anno 2025, en hoe denken ze over gedeelde gerechten, portiegroottes en menu-aanbiedingen? Uit een grootschalig consumentenonderzoek van kassa- en betaalplatform Lightspeed onder horecabezoekers blijkt dat het eetgedrag wordt gekenmerkt door een interessante mix van traditie, persoonlijke voorkeur en interesse in vernieuwing.
Glazen badkamers zijn de grootste ergernis van Nederlandse hotelgasten. Ruim zeven op de tien reizigers (71,2%) stoort zich het meest aan een badkamer zonder privacy tijdens een hotelovernachting. Dat blijkt uit onderzoek van platform WaarOvernachtenIn.nl onder 2.744 Nederlandse reizigers.
Datagedreven analyses helpen gastervaringen in 2025 vorm te geven. 96% van de (Amerikaanse) hoteliers investeert dit jaar in contactloze technologie. Technologie maakt gepersonaliseerde, mensgerichte ervaringen mogelijk.
De Espresso Martini is deze zomer bezig aan een flinke opmars. Uit een analyse van zoekdata door online marketingbureau Seeders blijkt dat er in juli 2025 bijna 24.500 keer op deze cocktail is gezocht, een stijging van 22,85% ten opzichte van juli vorig jaar. De Top 10 populairste cocktails van Nederland op een rij.