Hotelschool The Hague
Momo Restaurant, Bar & Lounge introduceert 'Momo Cha'
Momo Restaurant, Bar & lounge in Amsterdam introduceert een nieuwe culinaire beleving: Momo Cha, een bijzondere Afternoon Tea.
Momo Restaurant, Bar & lounge in Amsterdam introduceert een nieuwe culinaire beleving: Momo Cha, een bijzondere Afternoon Tea.
High tea is allang geen nieuw fenomeen meer in de horeca, maar voor sommige bedrijven blijkt het nog altijd een schot in de roos.
De meest gedronken warme dranken van Nederland zijn koffie en thee. Bijna 80 procent van de Nederlanders van 16 jaar en ouder drinkt minimaal één kop koffie in de week, voor thee is dit 70 procent.
Thee die je niet kunt verpesten. In een zakje, maar onversneden. En waar de boer nog een eerlijke prijs voor krijgt ook. Theesommelier Kiona Malinka denkt hiermee in een groeiende vraag vanuit de horeca te voorzien.
De nieuwe dranktrend op het terras is homemade. Met zelfgemaakte ijsthee kun je als horecaondernemer snel een echte topper op de kaart zetten. Maar welke thee is lekker, onderscheidend en eenvoudig te bereiden? En - niet onbelangrijk - valt er wat aan te verdienen?
Fors investeren in een espressomachine en molens en vervolgens bezuinigen op het waterfilter? 98 tot 99 procent van een kop koffie bestaat uit water. Dus hoe beter de kwaliteit van dit water, hoe beter de uiteindelijke koffie. En thee.