Kaatje hekelt schijnrecensies op internet

Harald Hovenkamp van Restaurant Kaatje bij de Sluis in Blokzijl heeft het even helemaal gehad met restaurantrecensies op internet. Aanleiding is een ...

Het gaat hierbij om een beoordeling van Tom van Gelder. Van Gelder bekritiseert de kwaliteit van het restaurant en sluit zijn beknopte recensie af met ‘Kaatje bij de Sluis is niet meer.’. Hovenkamp is niet te spreken over ‘Tom van Gelder’ en spreekt over een schijnrecensie. ‘Ik weet exact wie er in ons restaurant eten en ben zijn naam niet tegengekomen. Deze schijnrecensie brengt schade toe aan onze onderneming.’

Hovenkamp: ‘Als er iets fout gaat, dan mag iedereen dat zeggen en schrijven. Maar dit is pure laster. Deze meneer kent bijvoorbeeld de naam van onze kok, terwijl de kok niet eens in het eetgedeelte is geweest. Dus moet het een bekende zijn, die ons moedwillig schade wil toebrengen.’

Hovenkamp vraagt zich af of meer restaurants worstelen met het fenomeen internetrecensies. ‘Ik vraag me af of andere restaurants ook last hebben van dit soort gevallen op internet. Wellicht is het een idee om de anonimiteit op te heffen van de personen die een restaurantervaring opschrijven. Of wellicht moeten ze zich alleen beperken tot het geven van cijfers. Voor startende ondernemers als wij is dit soort publiciteit niet wat we kunnen gebruiken.’

Oproep

De redactie wil graag weten of er meer restaurants zijn die ervaring hebben met dergelijke schijnrecensies. Hoe ga je hier als ondernemer mee om en wat moet je wel en juist niet doen? Alle reacties zijn welkom.

Nu mailen

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.