Nijssen reageert daarmee op de schijnrecensie op internet, waarover Zibb.nl/horeca vorige week berichtte. Een Kaatjehater kraakte onder de naam van Tom van Gelder het restaurant in een beoordeling volledig af. Hij sloot zijn tirade af met ‘Kaatje bij de Sluis is niet meer…’. Eigenaar Harald Hovenkamp van het restaurant in Blokzijl besloot daarop contact te zoeken met Lekker. Ook Radio Oost besteedde in haar radioprogramma aandacht aan het voorval.
‘We hebben de recensie verwijderd’, aldus Nijssen. ‘We zijn daarin vrij soepel en halen bij twijfel recensies over restaurants van onze site. Anonieme recensies en twijfelachtige beoordelingen verwijderen we sowieso. Per jaar gebeurt het zo’n tien keer dat er een schijnrecensie wordt geplaatst. Het gaat hierbij om incidenten.’
Nijssen vervolgt: ‘We achten de drempel nog iets te hoog om te gaan werken met geregistreerde beoordelaars. We gaan twee keer per week door de site om ongeloofwaardige beoordelingen te verwijderen.’
Lees hier reacties wat onze lezers vinden van recensies op internet.