Investeerders kloppen aan bij Etenstijd

Investeerders kloppen aan bij Etenstijd

De bekende supermarktfamilie Meurs wil de Nederlandse horeca veroveren. In Tilburg opende de familie achter de supermarktformules Jumbo en Lekker & Laag, restaurant Etenstijd. Een innovatief en spraakmakend concept. Meurs denkt nu al aan expansie.

Jan Meurs senior en junior tekenen voor het nieuwe horecaconcept. Etenstijd is een eetgelegenheid waarbij voor een vaste uurprijs (22 euro voor twee uur) onbeperkt kan worden gegeten. De kaart is zeer uitgebreid en varieert van kotelet tot krokodil. Vanaf de opening begin april ontvangt Etenstijd 2500 gasten per week.

‘We willen dit concept in de toekomst ook op andere plaatsen van de grond tillen. Ik ben al benaderd door investeerders’, verklapt Jan Meurs senior in Misset Horeca, die eraan toevoegt dat veel collega-ondernemers een kijkje komen nemen bij Etenstijd. ‘We hebben vooral veel wok-Chinezen op bezoek gehad’.

Etenstijd is gevestigd in een nieuw pand met vijf etages. Het telt een oppervlakte van 1900 m2 is gelegen aan de rand van Tilburg. De filosofie van de familie Meurs is om uit te gaan van de wensen van de gasten die kwaliteit, sfeer en beleving willen tegen betaalbare prijzen.

Gasten kunnen op het gebied van eten en drinken zo’n beetje alles krijgen. Kangoeroe en krokodil, maar ook spareribs en saté. ‘Met deze formule richten we ons op alle doelgroepen, van chic tot casual. Voor de echte wijnliefhebber hebben we bijvoorbeeld een fles Petrus voor 750 euro op de kaart staan’, aldus Meurs.