'Negeren recensies door angst gedreven

'Negeren recensies door angst gedreven

Consumenten gebruiken restaurantgidsen en hun recensies als een soort TomTom om een keus te maken. Ze negeren wordt door angst gedreven. Deze ondernemers zullen het niet lang volhouden.

Dat schrijft Jan-Henk Bouman van Admium, onder meer initiator van Kroegenweb.nl, op zijn weblog.

Ondernemers die niet meer mee doen met restaurantgidsen en hun recensies houden het niet lang vol, schrijft Bouman. 'Hij ziet een aantal kansen over het hoofd. Hij is intern gericht en angst regeert bij hem. De consument gebruikt de restaurantgidsen als een soort TomTom om een keus te maken. Ze gebruiken de recensies om meer te weten te komen over het restaurant. Je mist een kans als de consument je niet eens meer kan kiezne. Dit zal op de lange termijn zeker een negatief effect op je omzet hebben'.

Bouman adviseert oom open en transparant te zijn. 'Probeer in contact te komen met degene die de negatieve recensie heeft geplaatst. Maar van hem of haar een ambassadeur van je bedrijf. Zodra alles klopt binnen jouw bedrijf motiveer de gast om recensies te schrijven. Geef geen sturing aan de inhoud en wees eerlijk. Zo kan je nog veel leren van je gasten.'

Tip

Meer weten over het online promoten van uw website? Ga dan naar Mijn Restaurant.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.