Horecaondernemer lanceert picknickconcept 'Lucky Basket' voor 1,5 meter economie

Horecaondernemer lanceert picknickconcept 'Lucky Basket' voor 1,5 meter economie
Jerry Blekkenhorst lanceert Lucky Basket

Jerry Blekkenhorst, eigenaar van de horecaonderneming en evenementenlocatie De Zandstuve in Den Ham, heeft op 5 mei via social media het picknickconcept 'Lucky Basket' gelanceerd.

Lucky Basket staat voor ‘picknicken 2.0’ en is een concept als alternatief op lunchen, borrelen en dineren. Door de huidige maatregelen in acht te nemen, sluit het concept aan op de anderhalvemetersamenleving.

De coronacrisis gooide ook bij horecaondernemer Jerry Blekkenhorst flink roet in het eten. Met een streep door ongeveer 40 geplande bruiloften en een aantal klein- en grootschalige events, werd ook hij geacht op zoek te gaan naar alternatieve wijzen om zijn gasten te bedienen. Met een geïmproviseerde afhaalservice en plannen om langzaamaan het terras van De Zandstuve met gepaste maatregelen te openen, blaast hij leven in een idee dat al langere tijd op stapel lag. De missie van het picknickconcept sluit beter op de maatschappij aan dan ooit, weet Jerry te vertellen. 'Zoals de naam verklapt, is geluk de basis voor Lucky Basket. Het picknickconcept staat voor vrijheid met als doel het geluksgevoel van jezelf, anderen en de omgeving te stimuleren.'

Lucky Basket

Blekkenhorst vervolgt: 'De achterliggende gedachte past helemaal bij de huidige tijdsgeest waarin we in onze vrijheid worden beperkt en nieuwe vormen van ontmoetingen moeten creëren. Het nemen van afstand, wat ons allen wordt opgelegd, brengt mensen juist dichterbij elkaar. Met Lucky Basket proberen we de wereld, op een gepaste manier, in beweging te zetten en familiebanden en relaties hechter te maken.'Dat is niet het enige doel van het concept, vertelt de ondernemer. 'We promoten Overijssel en haar bijzonder mooie natuur als de perfecte uitvalsbasis voor een mini-break in eigen land of regio. Neem de Sahara in Ommen of het Zandstuvebos. Strijk daar eens neer op een picknickkleed met een goedgevulde Twentse basket. We verkopen meer dan alleen maar picknickmanden. We verkopen een beleving. We zetten de natuurrijke provincie op de kaart en dragen een steentje bij aan het geluk in het leven van de ander. Door te werken met streekproducten versterken we die beleving en dragen daarmee ook nog eens bij aan de regionale economie onder de noemer ‘support your local’.'

Picknickmand (c) Shutterstock
Picknickmand (c) Shutterstock

Opzichzelfstaand concept

Lucky Basket 'beweegt mee' met (de versoepeling van) de coronamaatregelen. De tuin van Jerry’s horecaonderneming De Zandstuve ondergaat momenteel een metamorfose, zodat dit binnenkort ook een van de unieke locaties is die perfect aansluit bij het concept. 'Lucky Basket gaat verder dan het aanbieden van picknickmanden als tijdelijke oplossing', vult Jerry aan. 'Het is een opzichzelfstaand concept met een geheel eigen toekomstvisie en verhaal. Picknicken kent eindeloze combinaties en daarom geloof ik zo in het idee. Ons streven is om het concept uit te laten groeien tot een regionaal dan wel landelijk begrip.'

Niet alleen de streekproducten voegen een waarde toe aan het concept. Lucky Basket is tot stand gekomen in samenwerking met professionals uit de regio. Creatieve partners Niek Erents van Niek Erents Fotografie en freelance marketeer Leoni Schuurhuis, beiden uit Vroomshoop, ontfermden zich over de vormgeving in tekst en beeld en campagnevoering. NOS Automatisering uit Den Ham heeft de website gebouwd.