McDonald's kiest in België voor bezorgpartner Takeaway

McDonald's kiest in België voor bezorgpartner Takeaway

Takeaway gaat in België hamburgers en andere gerechten van McDonald's bezorgen. In Nederland werkt de McDelivery samen met Uber Eats.

Het Nederlandse maaltijdbestelbedrijf Takeaway en de fastfoodketen McDonald's werken vanaf dinsdag 26 november 2019 samen in Gent, België.

Begin volgend jaar levert het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl ook in de steden Brussel, Leuven, Luik en Antwerpen menu's van McDonald's aan de deur af.

In Nederland doet Mc Donald’s sinds 2017 bezorgzaken, maar dan met Uber Eats. Er komen steeds meer steden bij waar de hamburgergigant het eten tot aan de voordeur brengt.

McDonald’s België

In totaal zal Takeaway voor elf Belgische restaurants van McDonald's kosteloos bestellingen bezorgen. Het is niet de eerste samenwerking tussen de twee partijen in Europa. Ook in Bulgarije, Duitsland en Polen verwerkt Takeaway onlinebestellingen voor de keten.

Horeca-aanvoerder in Nederland

McDonald's is met een omzet van bijna 900 miljoen euro het grootste horecabedrijf van Nederland. Het weet Van der Valk al jaren voor te blijven. Uit het juryrapport van de Horeca Top 100 van Misset Horeca: 'Als er íets is wat dit merk kan, is het groeien. Was vorig jaar het verschil met nummer twee Van der Valk al opgelopen tot €150 miljoen, een jaar later is dat verschil bijna €200 miljoen. Fun fact: McDonald’s en Van der Valk zijn samen goed voor bijna een vijfde van de totale omzet in de Top 100.

McDonald's bezorgen

Knap ook dat McDonald’s die extra omzet realiseert met maar twee vestigingen méér dan het jaar ervoor. Met die bescheiden toename in aantal wordt de hamburgergigant op het lijstje quick service formules met de meeste vestigingen ingehaald door Domino’s Pizza, dat er 23 locaties bij kreeg. Vorig jaar stonden ze met 245 vestigingen exact gelijk. De keten wist de bestaande zaken te verbeteren. Bezorgen was hier een onderdeel van, ook table service en mccafe zorgden voor de groei. Ook de effort om ontbijters naar de filialen te krijgen werpt vruchten af. Ontbijt is met een omzetgroei van 18 procent en groei in gasten van 11 procent de grootste stijger binnen McDonald’s.