Lake House Rotterdam brengt het restaurant bij de gast thuis

Lake House Rotterdam brengt het restaurant bij de gast thuis
Chef IJsbrant Wilbrenninck

Restaurant Lake House Rotterdam brengt het restaurant naar de gasten toe, nu de gasten het restaurant zelf niet kunnen bezoeken. Met het concept 'Lake House At Home Experience' komt een van de chefs van het restaurant bij de gast thuis koken, en een kelner zorgt dat men niks te kort komt.

René Cieremans: 'In deze tijden van sluiting wilden we graag iets doen om onze gasten de unieke sfeer van Lake House te kunnen bieden. Hoe kan dat beter dan door het restaurant naar de gast toe te brengen. Onze chef bereidt een fantastisch zeven gangen diner voor de gast en de kelner zorgt ervoor dat je niks te kort komt met onder andere een prachtig wijnarrangement bij het diner. Het is echt een uniek concept in deze bijzondere tijd, en hoe tof is het om onze chef IJsbrant Wilbrenninck of Jochem Appel in je eigen keuken te hebben staan met een eigen sommelier aan tafel?'

Initiatief genomen

Het idee voor het ‘restaurant aan huis’ was een gezamenlijk besluit vanuit het team van Lake House. 'Toen we de tweede sluitingsperiode in gingen zijn we gelijk bij elkaar gekomen om te kijken hoe we dat echte Lake House gevoel ook nu kunnen verzorgen aan de gast, waarna we gezamenlijk op het idee kwamen om bij de gast thuis te gaan koken.'

7-gangen diner

Lake House Rotterdam
Gang 3 van het diner: Coquille met bloemkool en Parmezaanse kaas

Het diner bestaat uit zeven gangen met bijzondere gerechten, zoals gebrande langoustine, coquille en eendenborst. Het volledige menu is te bekijken op de website van Lake House Rotterdam.

'We denken volledig mee met de gast. Als er een gerecht is dat de gast niet lust of niet mag i.v.m. allergieën of een dieetwens, dan passen we dit gewoon aan. We willen dat de gast de ultieme avond uit in eigen huis beleefd. Onze sommelier verzorgt een wijnarrangement op maat bij het diner en zal hier over vertellen. Uiteraard zorgen wij voor een corona proof en veilig bezoek. Onze chef en kelner dragen een mondkapje, wij desinfecteren alles bij aankomst en laten alles ook weer gedesinfecteerd en brandschoon achter.'

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.