Sinds de lancering van McDelivery via Uber Eats in juli 2017 zijn er veel ervaringen opgedaan met het bestellen, bereiden en bezorgen. ‘Wij zijn heel erg blij met het grote succes van McDelivery via Uber Eats’, zegt Joost Elshof, brand manager McDonald’s Nederland. ‘We blijven steeds kijken hoe we onze diensten verder kunnen optimaliseren op basis van de wensen van onze gasten.’
Aantal bestellingen toegenomen
Sinds augustus 2018 biedt McDonald’s de mogelijkheid om bestellingen te betalen via iDEAL. ‘Een succesvolle zet waarmee het aantal bestellingen gemiddeld met 20 procent is toegenomen’, aldus Elshof. De ambitie van de keten is om McDelivery in Nederland uit te breiden naar alle steden met meer dan 100.000 inwoners.
Uber Eats
McDonald’s werkt voor de bezorgdienst samen met Uber Eats. Gebruikers downloaden de Uber Eats app, selecteren het restaurant, maken de bestelling en betalen met DEAL, creditcard of PayPal. Zodra de koerier op enkele minuten afstand van het restaurant is, ontvangt het restaurant een seintje om de bestelling te bereiden. De bestelling moet vervolgens binnen gemiddeld tien minuten op de locatie bezorgd worden.
Verschillende bezorgmodellen
Met meer dan twintig jaar ervaring in het bezorgen van McDonald’s producten in Azië en het Midden-Oosten, is McDonald’s naar eigen zeggen een van de grootste spelers wereldwijd in de bezorgmarkt. Over de hele wereld heeft de keten verschillende bezorgmodellen, waaronder het samenwerken met derde partijen voor het aanbieden van een succesvol bestel- en bezorgplatform. McDelivery is wereldwijd beschikbaar in meer dan 19.000 restaurants.