Domino's bereikt mijlpaal in Nederland

Domino's bereikt mijlpaal in Nederland

Met de opening van de vestiging in Steenwijk, bereikt Domino's een belangrijke mijlpaal. De pizzaketen mag zich namelijk het grootste Quick Service Restaurant (QSR) in Nederland noemen op basis van het aantal vestigingen.

Met de nieuwe vestigingen in Steenwijk telt Domino’s 250 vestigingen in Nederland. De mijlpaal wordt deze week groots gevierd. In de week van 11 juni onthult Domino’s een nieuw item op het menu. Ook organiseert Domino’s een bijzondere actie. Op zaterdag 16 juni verkopen alle vestigingen in Nederland tot 16.00 uur 250 pizza’s voor één euro. De opbrengst gaat naar de Linda Foundation.

400 vestigingen

Met de opening van de 250e winkel, is Domino’s het grootste QSR in het aantal vestigingen. In de komende drie tot vijf jaar komen daar nog eens 150 vestigingen bij. Hierdoor is Domino’s één van de meest snelgroeiende bedrijven in Quick Service. Dit onderstreept ook het onderzoek van Misset Horeca* dat onlangs verscheen. André ten Wolde, CEO Domino’s
Nederland: ‘Als je kijkt naar de afgelopen drie jaar zijn we al enorm gegroeid. In 2015 had Domino’s 153 aantal winkels in Nederland. Over drie tot vijf jaar zijn dat er 400.’

De grootste concurrent van Domino’s in ons land is New York Pizza, met op dit moment ruim 150 winkels. Ter vergelijking: McDonald’s telt op dit moment 245 restaurants in Nederland.

Begonnen als pizzabakker

De franchisenemers zijn een belangrijke factor voor het succes van Domino’s. 70 procent van franchisenemers is ooit begonnen als pizzabakker of bezorger en kennen het bedrijf daarom door en door. Dat geldt ook voor franchisenemer David Oosterhof, die de 250e winkel in Steenwijk gaat runnen. ‘Nadat ik begon als pizzabakker, kreeg ik al snel de kans om door te groeien naar regiomanager voor onder andere Deventer, Apeldoorn en Assen. Nu open ik mijn eerste winkel. Dat het ook nog eens de 250e winkel van Domino’s in Nederland is, vind ik helemaal bijzonder.’

Domino's Pizza Vegan

De vegan pizza’s die Domini’s eerder dit jaar introduceerde.

Domino’s steunt Linda Foundation

Met het bereiken van deze mijlpaal, realiseert Domino’s zich ook dat een goede toekomst niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Daarom steunt Domino’s de Linda Foundation. ‘Onze grootste doelgroep zijn gezinnen. Uit cijfers van Linda Foundation blijkt dat 1 op 9 kinderen opgroeit in armoede. In de grote steden is dat zelfs 1 op 4. Totaal gaat het om 400.000 kinderen. We gunnen iedereen een goede toekomst en daarom willen we iets terug geven. Linda Foundation doet geweldig werk. Ze maken armoede bespreekbaar en steunen gezinnen die het zwaar hebben. Met de actie op zaterdag 16 juni verwachten we ruim 60.000 te kunnen inzamelen die we doneren aan de Linda Foundation.’ De actie loopt zaterdag tot 16.00 uur.

Nieuw product

Van 16 tot en met 22 juni krijgt iedere 25e klant een gratis drankje of dessert bij een bestelling. Bovendien ontwikkelde de chef van Domino’s Tyla Robinson een nieuw product dat op zaterdag 16 juni wordt onthuld in de 250e winkel. Overigens krijgen de vaste klanten- en volgers van Domino’s vanaf 11 juni al hints via Facebook en Instagram en kunnen zij als één van de eersten het ‘secret menu item’ proeven.