Max Brown Hotels wint verkiezing Hotel Website of the Year 2021

Max Brown Hotels wint verkiezing Hotel Website of the Year 2021

Max Brown Hotels, een merk van Sircle Collection, heeft de eerste editie van de verkiezing van de Hotel Website of the Year gewonnen. De hotelketen mag deze titel in 2021 een jaar lang voeren en heeft een bokaal en een cheque ter waarde van €1000 ontvangen.

Max Brown, dat hotels heeft in Amsterdam, Berlijn, Düsseldorf en Wenen, won vooral door hun heldere, authentieke en geloofwaardige communicatie. Uit het juryrapport: ‘De website van Max Brown Hotels zit zowel functioneel, visueel als tekstueel sterk in elkaar. Het taalgebruik is vlot, dynamisch en 'jong', zonder overdreven hip te willen zijn. Dat maakt de communicatie authentiek, aantrekkelijk en geloofwaardig. De stadsgidsen en het blog dragen bij aan de hoge score: het gaat hier niet alleen om een hotelovernachting, maar om een ervaring.’

Op de tweede plaats is Hotel Asterisk in Amsterdam geëindigd. Ook hier speelde het verhaal dat het hotel op haar website vertelt een grote rol bij de goede beoordeling. De vakjury, onder leiding van Sander Allegro, zei hierover: ‘Van de finalisten voelde het verhaal van Hotel Asterisk het meest authentiek. Met name de persoonlijke video's met de hotelier als gast zijn erg origineel.’

De derde plaats is aan de website van Hotel Amerika in Hoek van Holland toegekend. Bij deze website vielen met name mooie foto’s en het frisse design op, maar ook hier was taalgebruik toegankelijk en enthousiasmerend.

Over Hotel Website of the Year

Dit was de eerste editie van de verkiezing Hotel Website of the Year, die wordt georganiseerd door Hoteliers.com. Aan deze eerste editie namen 65 hotels deel, werden 1700 stemmen uitgebracht in de publieksronde en kende een juryronde onder leiding van een zestal gerenommeerde specialisten op verschillende vlakken uit de gastvrijheidsindustrie.

De verkiezing is bedoeld om hoteliers een hart onder de riem te steken in deze moeilijke tijd en om het Nederlandse publiek te enthousiasmeren vooral direct bij het hotel te boeken. Naast het creëren van bewustwording voor direct boeken, heeft deze verkiezing ook als doelstelling om de ‘best practices’ op het gebied van hotelwebsites in kaart te brengen en hier als branche van te leren. Naar aanleiding van de juryrapporten zal er een artikel worden geschreven met de belangrijkste lessen die we kunnen leren van de finalisten. Eind van dit jaar zal er weer een nieuwe editie van de verkiezing plaatsvinden. Deelname is voor de hotels kosteloos.