CrepeAffaire is van meet af aan opgezet om internationaal uitgerold te kunnen worden. Hoewel de branding en de systemen hard vastgelegd zijn, denkt het merk mee met haar franchisers in internationale markten. Deze flexibiliteit heeft zich tevens vertaald in het lanceren van een GF/vegan lijn. In Nederland heeft CrepeAffaire één vestiging.
Eén Nederlandse vestiging
Terwijl het merk in 2005 al zijn eerste stores opende, is het sinds 2018 pas echt bezig met harde groei. Daniel Spinath, eigenaar en oprichter: 'We wilden er eerst voor zorgen dat alle kinderziektes eruit waren. We hebben veel geleerd; we weten nu wat onze markt is en wie onze klanten zijn. Dat zorgt ervoor dat we snel kunnen groeien omdat het geen giswerk meer is wat de juiste keuzes zijn.' CrepeAffaire heeft ondertussen meer dan 20 locaties in 4 landen (waaronder 1 vestiging in Nederland), met een pijplijn die niet stilligt.
Innovatie-slagen
'Opeens lag alles stil door de lockdown, maar we wisten dat we zelf niet stil konden blijven staan', aldus Spinath.Alle innovatieve ideeën die waren weggestopt, kwamen nu op tafel. Hoe bereiken we de gast als ze niet bij ons mogen komen eten? CrepeAffaire finaliseerde de uitwerking van Crepe & Roll, een to go-concept, ontwikkelde pannenkoekenmixen- en maaltijden voor de retail, een nieuwe manier van delivery en ontwikkelde 'Pancakes in the Post'.
Crepe & Roll
To go-concept Crepe & Roll zat al in de koker, maar de ontwikkeling ervan is door covid versneld en aangepast. De kern van Crepe & Roll zit in de regenereerbare, vooraf geproduceerde en getopte crêpes. Ze worden binnen een minuut met een speciaal gemaakt wafelijzer voor de ogen van de gast afgemaakt. De crêpes kunnen zonder kwaliteitsverlies ingevroren worden en kunnen daarom in de keukens van een bestaande CrepeAffaire of een centrale locatie bereid worden. Dit maakt ze niet alleen snel te bereiden maar ook nog eens geschikt voor bezorging. Naast de crêpes biedt Crepe & Roll kwalitatieve koffie en softijs, waar tevens shakes van gemaakt worden.
Franchisenemers gezocht
Met grote ambities en een flexibel hybride portfolio staat CrepeAffaire al met beide benen in horeca anno 2021. Ook in Nederland willen ze aan slag en zijn ze op zoek naar franchisenemers die de energie en de passie hebben om de markt constant een stapje voor te kunnen zijn. CrepeAffaire is op zoek naar ervaren lokale ondernemers die onderdeel willen uitmaken van de formule.