'Iedereen heeft de mond vol van duurzaamheid, wij doen het'

Buiten is het nieuwe binnen. Zeker na de lockdown omarmen we de charme van het buitenleven in volle glorie. Lekker eten en drinken op een terras of gezellig picknicken in de natuur, we doen niets liever. De duurzame, praktische en sfeervolle concepten voor tafelaankleding en take-away van Duni Benelux bezorgen jouw gasten hét ultieme feelgood-gevoel.
Delen:

Bestekzakjes, placemats, waterbestendige ledverlichting, servetten, kaarsen, tafelkleden en verpakkingen, Duni group Benelux biedt outdoorbeleving op een presenteerblaadje. Buiten op het terras of in de natuur. Zoals de Duniletto Slim-lijn. Marketingmanager Rudy Lemmens: ‘Deze duurzame bestekzakjes zijn vooraf gemakkelijk te vullen met bestek én hygiënisch. Ideaal voor gebruik op het terras wanneer het waait. En wie zich écht wil onderscheiden kiest voor een eigen bedrukking. Maatwerk: belevingsmarketing in optima forma.’

Placemats

Die vlieger gaat ook op voor de placemats in het assortiment van Duni. ‘Placemats zijn een perfecte en praktische manier om tafels snel en hygiënisch in te dekken. Maar ze kunnen ook bedrukt worden met het menu of voorzien worden van een QR code… of kies gewoon voor een leuk zomers dessin’, tipt hij.

Sfeerverhogende verlichting

En ook al staat de zomer voor de deur en blijft het langer licht, ledverlichting werkt sfeerverhogend zodra de schemer invalt. Gasten blijven langer zitten en consumeren meer. De Duni-ledconcepten en bijpassende kandelaars zijn waterbestendig en kostenbesparend. De lampjes gaan langer mee en zijn veel energiezuiniger dan traditionele theelichtjes. ‘Wat ‘led’ je als horecaondernemer?’, lacht Rudy Lemmens.

Icoon

Over duurzaamheid gesproken, Duni group is hard op weg om haar ambities als icoon op het gebied van duurzaamheid waar te maken. ‘Wij werken samen met horecaondernemers aan een duurzame toekomst. Iedereen heeft de mond vol van duurzaamheid, wij doen het’, wijst hij naar BioPak.

Deze verpakkingslijn van Duni group ademt respect voor de natuur en is bovendien CO2-neutraal. De lijn bestaat uit bekers, borden, bowls, boxen, bestek en rietjes gemaakt van onder andere papier, suikerrietvezelpulp, hernieuwbaar bioplastic en FSC-gecertificeerd hout.

Iedereen heeft de mond vol van duurzaamheid, wij doen het

Neem de deksels van de thuis te composteren boxen van bagasse. Deze zijn gemaakt van oude petflessen. Rudy Lemmens: ‘Picknicken in de natuur of on the go genieten van een smoothie of fruitsalade, daar past geen conventioneel plastic meer bij. Dat is echt een no-go.’

Vijf voor twaalf

Ondernemen met een zo klein mogelijke milieu-impact, het is keihard nodig aldus Rudy Lemmens. ‘Het is vijf voor twaalf’, doelt hij op de schadelijke effecten van plastic zwerfafval op aarde. ‘Met ons verpakkingsassortiment geef je als horecaondernemer het juiste signaal: dat het ook anders kan.’ Hij besluit: ‘We denken graag mee over de mogelijkheden om extra kansen te creëren op uw terras of on the move.’

Dit artikel is gesponsord door Duni Benelux