Het aantal betalingen met Chipknip in bedrijfsrestaurants bedroeg vorig jaar 4,4 miljoen. Afgezet tegen het aantal transacties in 2005 betekende dat een stijging van maar liefst 20,8 procent. De omzet nam navenant toe, met maar liefst 23,2 procent tot 10,5 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Currence, de producteigenaar van PIN en Chipknip.
Catering motor Chipknip
In 2006 werd er in totaal 12,1 procent meer 'gechipt', namelijk 164,6 miljoen keer. De (contract)catering is met vending en parkeren goed voor 72,5 procent van het aantal Chipknip-betalingen. Vorig jaar gebruikte men het betaalpasje 74,5 miljoen keer in catering en vending. Als dat aantal wordt afgezet tegen de omzet komt het gemiddelde per Chipknip-betaling op 0,14 eurocent.
Horeca grootste stijger met PIN
Het aantal betalingen met PIN nam in 2006 met 8,8 procent toe tot 1,451 miljard. Het segment horeca en recreatie is de grootste stijger. Het aantal transacties nam toe met 33,5 procent tot 48,7 miljoen. Currence schrijft dat onder meer toe aan het gestegen aantal betaalautomaten in de horeca- en recreatiebranche.