Tweede editie: wie heeft het mooiste bieretiket

Tweede editie: wie heeft het mooiste bieretiket

Voor het tweede jaar op rij gaat Schuim Magazine op zoek naar het 'Knapste Etiket van de Lage Landen'. Brouwerijen mogen maximaal één bier insturen met een bieretiket dat in 2018 op de markt verscheen.

De reden voor de wedstrijd van het 'Knapste Bieretiket', is volgens initiator Schuim Magazine het feit dat het bierschap uit zijn voegen  barst. 'Bieren in alle soorten en maten vechten om de aandacht van de consument. Ludieke namen en bonte etiketten worden ingezet om de liefhebber naar dat ene bier te laten grijpen. Maar welke brouwerij slaagt daar als beste in?'

Ook dit jaar bestaat de jury uit een mix van grafisch vormgevers, bierprofessionals en retailers. Zij beoordelen de inzendingen op originaliteit, herkenbaarheid, functionaliteit en leesbaarheid.

Reglementen Knapste Bieretiket

Of het bier nu in fles of blik verschijnt: elk bieretiket mag meedoen. Zolang het maar om het artwork van een bier gaat. Verder worden de volgende voorwaarden gesteld:
• Het etiket/artwork is in 2018 op de markt verschenen
• Maximaal 1 inzending per brouwerij

Wie wordt de opvolger van Lowlander Beer, de winnaar van 2017? Diegene wint in ieder geval de eretitel Knapste Etiket van de Lange Landen, De Gouden Fles, een abonnement op Schuim en een cheque van €500 van unieketiket.nl.

Brouwers kunnen hun etiket/artwork vóór 31 december 2018 opsturen naar etiket@schuimmagazine.nl.