nieuws

De Monnik Dranken viert 100-jarig jubileum

Café 526

De Monnik Dranken in Oldenzaal viert zijn 100-jarig jubileum van 7 oktober tot en met 12 oktober tijdens een festiviteitenweek in Oldenzaal. In oktober 1918 is het bedrijf opgericht door Hendrik Olde Monnikhof en nu, 100 jaar later, staan de derde en vierde generatie aan het roer: Hans Olde Monnikhof (directeur) en Luuk Olde Monnikhof (commercieel directeur).

De Monnik Dranken viert 100-jarig jubileum

Het bedrijf startte in de omgeving van Oldenzaal waar het gedurende de generaties op verschillende locaties is gevestigd. Momenteel is De Monnik Dranken uitgegroeid tot een toonaangevende drankengroothandel en importeur van wijn en gedistilleerd op exclusieve basis voor Nederland vanuit meer dan 35 landen.

Bijna 10.000 verschillende soorten drank

Het totale assortiment bestaat uit circa 9.600 verschillende soorten dranken en aanverwante artikelen. De activiteiten van De Monnik Dranken zijn onder te verdelen in drie verschillende categorieën: groothandel, importeur en merkenbouwer. De klantenkring bestaat onder andere uit groothandels, slijterijen en horecagelegenheden.

Hans Olde Monnikhof: ‘Toen ik in 1986 de aandelen overnam van mijn vader en directeur werd, hadden we een eerste aanzet gemaakt tot nationale distributie. De jaren daarna hebben we dit kunnen uitbouwen, wat natuurlijk niet van de één op de andere dag ging. Ik ben dan ook trots op datgene wat we met zijn allen hebben opgebouwd. De afgelopen tijd kwamen er een aantal treinen voorbij waar we weloverwogen op gesprongen zijn met als resultaat een mooie groei van ons klantenbestand en ons merkenportfolio. Met de groei zijn wij uiteraard gelukkig, maar het is nooit een doel geweest. De familiaire bedrijfscultuur en kwaliteit in alle gelederen is bij ons het belangrijkste om zodoende de klant optimaal te kunnen blijven bedienen.’

Zes dagen feest

Luuk Olde Monnikhof vult aan: ‘Het 100-jarig jubileum betekent veel voor ons familiebedrijf. Bij ons maken de mensen, de relaties met stakeholders en merken het verschil. Reden temeer om 100 jaar De Monnik Dranken op een unieke manier te vieren. Daar betrekken we iedereen bij, zowel onze klanten als onze leveranciers maar natuurlijk ook onze medewerkers. We vieren het 6 dagen lang met allerlei activiteiten. Daarnaast toosten we op de afgelopen 100 jaar maar we kijken vooral graag naar de toekomst. Groei is voor de toekomst geen doel op zich. We willen in de eerste plaats kwaliteit bieden op alle terreinen waar we actief zijn. Als we iets nieuws oppakken dan moet dat in lijn zijn met onze bedrijfsfilosofie en passen in de puzzel.’

Reageer op dit artikel