Samenwerking AB InBev en Bidfood met foodpairing bier

Samenwerking AB InBev en Bidfood met foodpairing bier

Groothandel Bidfood en Bierbrouwerij AB InBev gaan intensiever samenwerken om de combinatie foodpairing bier in de horeca nog beter op de kaart te zetten. De groothandel en de brouwer ondertekenden daartoe een nieuwe samenwerkingsovereenkomst. Als startschot stappen beide partijen in als partner van Dinner Train: een nieuw rijdend horecaconcept, deze week gelanceerd door Railpromo.

Dinner Train is een pop-up in een als restaurant ingerichte trein die een jaar lang door Nederland rijdt en in 37 stations gasten verwelkomt met een 4-gangen-menu met authentieke foodpairing bier en foodpairing wijn.

'Foodpairing bier neemt vlucht'

Pieter Anciaux, horecadirecteur AB InBev: 'Foodpairing bier neemt een steeds grotere vlucht in de horeca doordat meer gasten ontdekken hoe veelzijdig bier is. Met de vernieuwde samenwerking met Bidfood kunnen we onze horecaklanten nog beter kunnen ondersteunen, door een totaalpakket van bier en spijs aan te bieden.'

Bierbrouwerij Dommelsch, interview met AB InBev horecadirecteur Pieter Anciaux en brandmanager Sjors van Drie.
Pieter Anciaux, horecadirecteur Nederland AB InBev.

Dick Slootweg, Algemeen Directeur bij Bidfood: 'Met de vernieuwde samenwerking kunnen we nog beter tegemoet komen aan de wensen van horecaondernemers. Bidfood maakt een forse groei in de horeca door en met de vernieuwde samenwerking met AB InBev willen we deze groei een extra impuls geven. We zijn enorm trots op de lancering van de Dinner Train en er gaan zeker meer gezamenlijke initiatieven volgen.'