Het resultaat kwam uit op 2 miljoen euro. 'Is in de geschiedenis van Amsterdam RAI Catering nog nooit voorgekomen', aldus directeur Martin van Nierop. De omzet steeg van 15,7 miljoen euro in 2006 naar 18,7 miljoen (+ 19,1%). Daarmee zorgde de cateringtak voor 14 procent van de totaalomzet van Amsterdam RAI, die 133,3 miljoen euro bedroeg. Ruim 15 procent meer dan 2006 (€ 115,7 mln.).
Van Nierop heeft wel een verklaring voor de prima cijfers: 'Bij ons zit er een verschil tussen even en oneven jaren, dit in verband met de AutoRAI en de BedrijfsAutoRAI die eens in de twee jaar gehouden wordt. In 2007 zijn deze allebei gehouden.'
Als ‘exclusief inhouse cateraar’ wordt alle service op het gebied van horeca in het beurscomplex, het congresgebouw en het theater georganiseerd. Speerpunten van RAI Catering voor 2007 waren beleving, personeel, verrassende concepten en een scherpe blik om continu de kwaliteit te verbeteren, zo staat in het jaarverslag.
‘Zo heeft het Holland restaurant een flexibele en eigentijdse inrichting gekregen met onder meer nieuwe livecooking buffetten waar de koks ter plekke gerechten bereiden. Het uitzicht op de beursvloer en een aparte lounge hebben het restaurant tot een unieke locatie gemaakt.’
Eind 2007 stapte Amsterdam RAI als eerste grote Nederlandse beurslocatie over van filterkoffie op koffie van versgemalen bonen, in samenwerking met het Italiaanse koffiemerk LavAzza. De overstap naar verse bonen is bijzonder te noemen omdat Amsterdam RAI Catering grote hoeveelheden koffie op piekmomenten uitschenkt. Jaarlijks serveert de RAI meer dan 1,5 miljoen koppen koffie.