Meer cateraars zien heil in Category Management

Meer cateraars zien heil in Category Management

Steeds meer cateraars zien brood in het implementeren van category management. Dat meldt Out.of.Home Shops.

Voor Cormet Schoolcatering was category management tot vorig jaar altijd een ver-van-het-bed-show, zegt directeur Jan Cornelius. ‘Toen zijn we echt gaan kijken hoe de categorie zich op diverse onderdelen ontwikkelt. Denk bijvoorbeeld aan de hardlopers van het assortiment gekoelde dranken, de effectiviteit van promoties in het verleden, maar ook de trends en ontwikkelingen onder jongeren.’

Ook Hutten Catering zegt de toegevoegde waarde hiervan te zien. ‘We zijn aan het onderzoeken wat we hier in de toekomst mee willen gaan doen’,  aldus Nan van Lith, manager Hutten.

Binnen catering hebben de grootse bedrijven de afgelopen jaren naar eigen zeggen met succes CM ingevoerd, waaronder Albron, SAB Catering, Eurest (Compass) en Sodexo. ‘Op het moment dat je markten betreedt, waarin de consument bepaalt of je succesvol bent, moet je absoluut weten wat in welke category de trending topics zijn’, zegt algemeen directeur Teun Verheij van Albron.