Hutten introduceert betaalapp Tap & Pay

Hutten introduceert betaalapp Tap & Pay

Met de Hutten Tap & Pay app staan gasten nooit meer in de wachtrij voor de kassa in het bedrijfsrestaurant. Met de app kunnen gasten gemakkelijk en snel producten uit het bedrijfsrestaurant selecteren en direct betalen met hun mobiele telefoon.

'We zijn de eerste cateraar in Nederland die een dergelijke app lanceert,' vertelt projectmanager Kevin Renirie van Hutten. 'We hebben de app ontwikkeld als aanvullende dienst op de bestaande kassa’s, om vooral tijdens de piekmomenten de wachtrijen voor de kassa’s op te vangen. Als meer gasten kiezen voor de app houden onze samenwerkers meer tijd over om onze gasten te informeren, adviseren en helpen bij het samenstellen van een gezonde lunch.'

'Uiteraard geeft dit Hutten ook de mogelijkheid om minder of helemaal geen kassa’s meer in te zetten,' vervolgt Renirie. 'Samen met onze partner Nokavision uit Den Bosch hebben we de Hutten Tap & Pay app in nog geen negen maanden tijd weten te ontwikkelen en te testen.'

Meedenken in gebruiksgemak

Partner vanaf het eerste uur is Nokavision. 'Zij hebben de app technisch ontwikkeld en de integraties gerealiseerd. Ze hebben goed meegedacht en zich verdiept in de gebruiker', aldus Renirie. 'Zo kunnen gasten bijvoorbeeld met de app het menu van de week inzien zodat ze weten wat er de rest van de week in het restaurant verkrijgbaar is. Als er combideals beschikbaar zijn, geeft de app dit aan en we hebben de mogelijkheid om gasten te laten sparen voor punten waarmee ze gratis producten kunnen ontvangen. Als gasten een profiel aanmaken in de app, profiteren ze van nog meer voordelen. Met de data  kunnen wij ons aanbod en de dienstverlening nog beter laten aansluiten op de behoefte van onze gasten.'

Enthousiaste reacties

Inmiddels is de app in het eerste bedrijfsrestaurant van Hutten geïnstalleerd en zijn de gasten die de app gebruiken erg enthousiast. Kevin Renirie: 'We horen positieve geluiden over de tijdsbesparing door niet te hoeven wachten voor de kassa en het zelf kunnen activeren van de pin-terminal. Daarnaast houden gasten overzicht van hun uitgaven door de bestelhistorie en het digitaal ontvangen van de kassabon per mail. Het was een intensief, maar leuk traject waarbij we ieder specialisme echt nodig hadden. We zijn dan ook blij met het eindresultaat en we kijken uiteraard uit naar een verdere uitrol van de app bij meerdere bedrijfsrestaurants.'