Cateraar breidt uit met mobiele handwas-unit

Cateraar breidt uit met mobiele handwas-unit

De eigenaren van Striethouldt Catering en evenementenbedrijf Funfactory050 hebben iets bedacht om in deze coronatijd door te kunnen draaien. Ze zijn een mobiele handwas-unit gestart.

Striethouldt Catering in Westerbork zou normaal gesproken in de junimaand de catering verzorgen tijdens het Holland International Blues festival in Grollo, het Hello Festival in Emmen en het TT Festival in Assen. Nu dat allemaal niet doorgaat, zijn Lorenz en Mariëlle Striethouldt van Striethouldt Catering in Westerbork en Marcel Udinga van evenementenbedrijf Funfactory050 bij elkaar gaan zitten om nieuwe plannen te bedenken.

Van StrietDrive tot handenwas-unit

Holland International Blues Festival in Grollo.

Striethouldt: 'We bedachten dat we waanzinnig lekker eten zouden kunnen gaan bezorgen en laten afhalen. Ook was er een idee om een heuse StrietDrive te gaan beginnen bij de nieuwe loods die we begin dit jaar hadden aangeschaft. Al gauw kwamen we tot bezinning. De horeca uit het dorp was hier al volop mee bezig, dus we kwamen tot de conclusie dat we met iets anders moesten komen. Tijdens het schoonmaken van zijn buitenterrein bedacht Lorenz dat 'handen wassen' in coronatijd cruciaal is.  Hij kwam hij met het idee van een mobiele wasbak. Een nieuw bedrijf was geboren.'

Mobiele units

De mobiele was-units zijn geheel selfsupporting, dus er is geen vaste aansluiting nodig. De unit werkt met een voetpomp voor stromend water uit de kraan, een schoonwater-jerrycan, een vuilwaterafvoer-jerrycan, een zeepdispenser en een dispenser voor een papieren handdoekrol. De units zijn te koop of te huur. Ze zijn in te zetten voor alle doelgroepen en organisaties zoals scholen, winkels, ziekenhuizen, bedrijven, horeca, bij de ingang van kantoorgebouwen.

Winkelen met schone handen

Ook is er een concept bedacht om bijvoorbeeld winkelend publiek gratis handen wassen aan te bieden. Ze komen dan met een pop-up store voorzien van minimaal drie was-units naar het centrum waarbij de promotiemedewerkers het publiek attendeert op het effect van goed handen wassen en daarnaast worden desinfectieflacons verkocht.

'Met dit concept willen we de mensen een veilig gevoel geven om weer te gaan winkelen. Van de opbrengst geven we graag iets terug en faciliteren we een artiestenoptreden in een plaatselijk verzorgingshuis op het moment dat dit weer mogelijk is. Tevens bieden we hiermee weer werk aan de artiesten, die momenteel ook niets verdienen.'

Op maat gemaakt

De was-unit kan helemaal in de uitstraling van het bedrijf worden beplakt. Het ondernemersduo blijft vooruit denken en is al bezig met ontwikkeling van een desinfectie-ingang voor festivals. Het idee is om mensen bij de ingang zowel hun ticket te laten scannen als hun handen te laten wassen, en bij de uitgang stappen ze het festivalterrein op.

'Het concept is ontstaan om onze bedrijven de coronacrisis door te laten komen om straks weer verder te kunnen, want feesten organiseren en cateren is wat we altijd graag blijven doen. Voor nu kunnen we onze collega’s, leveranciers en ons personeel weer werk bieden en zetten we samen de schouders eronder', sluit Striethouldt af.