Mora was één van de laatste partijen die niet wilde stoppen met de verkoop. Maar volgens Wakker Dier was ‘een enkele radiospot al voldoende om Mora wakker te schudden’, meldt Adformatie.nl. Nog dezelfde dag dat de campagne tegen Mora startte, kwam de snackfabrikant met de mededeling.
Wakker Dier hanteert een 'zwarte lijst' van producenten die volgens hem 'fout' biggenvlees verkopen, en één voor één worden afgewerkt.
Milieukeur
Febo, dat ook op die lijst staat, ging nog overstag vóór Wakker Dier zich actief tegen hen keerde, en zegt vanaf januari vlees te betrekken van De Hoeve. Dat vlees draagt het Milieukeur, alle daarbij aangesloten boeren zijn dit najaar compleet gestopt met de castratie van biggen.
Febo laat weten het niet netjes te vinden van Wakker Dier hun naam nog steeds op de zwarte lijst te hanteren. De snackfabriek is al drie maanden bezig de overstap naar ongecastreerd varkensvlees te maken, en dat was ook bekend bij de dierenvriendenclub, meldt vleesvakblad Meat&Meal.
Campagne
Wakker Dier gaat deze week nog door met de campagne tegen de volgende producent op de lijst: Stegeman. Ook Burger King en Johma staan nog op de zwarte lijst.
Eerder dit jaar behaalde de stichting succes met hun acties tegen Hema, Unox, La Place, Struik en de supermarkten.
Zie ook: