Verbod op junkfoodreclame

Verbod op junkfoodreclame

Jongeren krijgen steeds meer gezondheidsproblemen met name doordat ze steeds dikker worden. Consumers International en International Obesity Task Force ...

Dit reclameverbod is bedoeld om kinderen onder de 16 jaar te beschermen tegen de gevaren van junkfood. De nieuwe code wil onder andere de marketing van producten met veel vet, suiker en zout verbieden.

Het verbod houdt in dat er geen radio en tv reclame van deze producten mag plaatsvinden tussen 06:00 en 21:00 uur, geen inzet van nieuwe media zoals internet; geen promotie op scholen; geen inzet van gratis probeerproducten als reclamestunt en geen gebruik van beroemdheden, die allerlei lekkers aanprijzen.

De communicatie adviesbureaus achten het echter niet noodzakelijk om zulke beperkingen en verboden te gebruiken. Zij zijn van menig dat reclamebeperkingen gezondheidsproblemen niet op kunnen lossen en zijn ook tegen dit voorstel.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.