Tweehonderd franchisers willen SLA-vestiging: 'Timing is heel erg goed'

Tweehonderd franchisers willen SLA-vestiging: 'Timing is heel erg goed'

Eigenaren Nina Pierson en Jop van de Graaf hebben in zes weken tijd 198 aanmeldingen gekregen van ondernemers die een franchisevestiging van het concept SLA willen starten. 'Ik denk dat onze timing heel erg goed is.'

In oktober meldde Misset Horeca de franchise-ambities van beide eigenaren. ‘We hebben Franchise+ in de arm genomen en daar meldde zich direct al honderd geïnteresseerden’, aldus Pierson. ‘Daarna heb ik een post geplaatst op Instagram en dat leverde nog eens 98 reacties op.’

Nieuwe vestigingen

Niet alleen Van de Graaf en Pierson zijn verbaasd over het grote aantal in korte tijd. ‘Die verbazing was er ook bij Franchise+, waar ze zoiets nog nooit hadden meegemaakt’, vertelt Pierson. ‘Zij maken een selectie op basis van de eerste gesprekken en daarna pakken wij het op. We hebben inmiddels acht zeer serieuze ondernemers gesproken.’

Pierson laat weten dat voor dit jaar - in ieder geval - vijf franchisevestigingen gepland staan. ‘En we starten er nog één in eigen beheer, dat wordt dan onze dertiende locatie. We denken aan Amsterdam-Noord of Leiden.’

Pioniers

Hoe ze de grote belangstelling verklaart? ‘Ik denk het moment heel goed is getimed. Het belang en de bewustwording zijn toegenomen als het gaat om gezonde voeding en duurzaamheid. Niet enkel vanwege de eigen gezondheid, maar ook vanwege de zorgen om de planeet.’

Pierson en Van de Graaf startten met SLA in 2013. ‘We staan dus al negen jaar voor dit doel en zijn pioniers op het gebied van gezondheid. Daarmee en daardoor kunnen we ook een statement maken.’

Jop van de Graaf en Nina Pierson

Rebranding

Een tweede reden is volgens haar het feit dat ze het merk SLA heel belangrijk hebben gemaakt. ‘Mensen hebben er een band mee opgebouwd. Het heeft een aantrekkingskracht die verder gaat dan de gerechten.’

Om dat laatste nog meer kracht bij te kunnen zetten, zijn de eigenaren bezig met een rebranding. Pierson daarover: ‘We hebben er de afgelopen negen jaar niets aan gedaan. Nu gaan we SLA nog breder positioneren en wegzetten. Zo werken we onder andere aan een warmer logo.’