Fortis Marathon Rotterdam grootste Bruto Mediawaarde volgens Event Media Monitor

De Fortis Marathon Rotterdam heeft de grootste bruto mediawaarde in 2005 met ruim € 5,7 miljoen. Op de tweede plaats staat het ABN AMRO World Tennis ...

De Event Media Monitor is een onderzoek naar de mediacampagnes van bijna 50 grote Nederlandse publieksevenementen en is een initiatief van het mediabureau Carat en ReSpons Evenementen Monitor. Het onderzoek biedt helder inzicht in de mediaprestaties van evenementen en geeft objectieve marktinformatie over de effecten van event-sponsoring. Hiermee wordt een handreiking geboden aan de branche en adverteerders die naast de ‘experience’ veelal op zoek zijn naar harde bereikcijfers. Kortom, informatie waarmee direct gegevens worden verkregen over de media-impact van evenementen en bovenal een bijdrage wordt geleverd aan de verantwoording van de sponsoringparticipatie in evenementen.

Het rapport bevat de analyses van zowel de (betaalde) mediacampagne als de ‘free publicity’ van de opgenomen evenementen. Deze evenementen zijn zorgvuldig geselecteerd op basis van de eerste editie van de Event Media Monitor, de Evenementen Top 100 en de Sport Evenementen Monitor van ReSpons. In het rapport worden de kengetallen bereik in de doelgroep, gemiddelde contactfrequentie en bruto mediawaarde van een evenement helder gepresenteerd. Daarbij is tevens een onderverdeling gemaakt naar de verschillende mediumtypen. De monitor bevat ook een technische verantwoording en een overzicht van de totale bruto mediawaarde van de evenementen, uitgesplitst naar betaalde campagne en free publicity.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.