Bol.com start interactief magazine

Bol.com start interactief magazine

NIEUWEGEIN - Bol.com heeft een eigen online magazine gelanceeerd. Het blad via internet heeft de naam Bomvol meegekregen en staat vol media-informatie. Het is voor het eerst dat een webwinkel deze vorm van marketing hanteert.

De online mediawinkel maakt het magazine samen met uitgeverij Readers House/Hearst. Het magazine telt 50 interactieve pagina’s met verhalen en wetenswaardigheden over boeken, films, muziek en elektronica. Ook het uitproberen van nieuwe games is mogelijk. Het magazine verschijnt elke twee maanden en wordt digitaal verspreid onder de bol.com klanten. Ook niet-klanten kunnen BOMVOL lezen via www.bomvol.com.

Inspiratie
Met het online magazine wil bol.com klanten inspireren en ze op hun beurt de kans geven ook anderen te inspireren. Marketingdirecteur Michel Schaeffer: ‘We bieden een platform om bijvoorbeeld zelf games uit te proberen, muziek te luisteren, stijlvoorkeuren te ontwikkelen of, zoals in het eerste nummer van Bomvol, thematisch gedocumenteerd historische films te bekijken en uit te zoeken.’

Inhoud
Het eerste nummer van Bomvol kijkt onder meer een middagje film met rockzanger Barry Hay, onderwerpt de nieuwste racegames aan een serieuze test in 'Het Lab' en onthult seksuele voorkeuren van Willeke Alberti en Claudia de Breij. Daarnaast biedt het magazine een schat aan lees- luister, - en kijkverhalen, zoals een Windows Vista-test, de nieuwste generatie souldiva's, de toekomstige trends in mobiele telefonie, en de beste historische films ooit. Ook gaat het magazine terug in de tijd (1957) naar het magische moment dat Sam Cooke als gospelzanger het eerste soul nummer ooit maakte.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.