Wal-Mart gooit bedrijfsstrategie om

Wal-Mart gooit bedrijfsstrategie om

NEW YORK - De grootste retailer ter wereld gaat zich weer richten op het aanbieden van de beste kwaliteit goederen tegen de allerlaagste prijs. Daarmee ...

Dat stelt topman Lee Scott bij de presentatie van de omzetcijfers over het eerste kwartaal. Hoewel de grootste retailer ter wereld de omzet met 8,3 procent zag toenemen tot 85,4 miljard dollar en de winst met 8,1 procent naar 2,83 miljard dollar, noemde Scott de ontwikkelingen 'teleurstellend'.

'Het was vooral de internationale divisie van Wal-Mart die goede resultaten liet zien, met een omzetstijging van 19 procent. Wal-Mart verkocht weliswaar zijn verliesgevende winkels in Duitsland, maar breidde vooral in Azië behoorlijk uit. Pogingen sinds vorig jaar om welvarende klanten te trekken met nieuw assortiment worden alweer losgelaten. Het draait bij Wal-Mart nu weer om de laagste prijs in de markt.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.