Brochure CenterParcs samengesteld door klanten

Brochure CenterParcs samengesteld door klanten

CenterParcs gaat voor het eerst in haar geschiedenis een brochure volledig laten samenstellen door door klanten. De bungalowgigant wil op deze manier de invloed van de gasten op de bedrijfsvoering laten toenemen.

Dat maakte CenterParcs bekend tijdens Emerce eTravel, het congres waar over online, mobiel en social in de reisbranche.

Volgens topman James Mennekens van CenterParcs moet vandaag de dag communicatie echt zijn. ‘Mensen geloven niet meer in fakecommunicatie, waarbij de meest ideale topmodellen op de cover staan. Het gaat over echte mensen. En die echte mensen vind je bij onze gasten. Wij hebben dit jaar het idee opgevat om voor de eerste keer de brochure te maken met gasten van Center Parcs’, aldus Mennekens voor de camera van MissetHoreca.nl.

Mennekens vervolgt: ‘De jaren daarvoor hadden we de photoshoots al aangepast en niet meer de topmodellen gekozen, maar meer de doorsnee mensen.  Nu gaan we nog een stapje verder en laten we de echte gasten betrekken bij de brochure, door samen met ons de brochure te maken’.

CenterParcs onderscheidt zich volgens eigen zeggen op 29 punten ten opzichte van de concurrent. De verschillen wil het gaan delen via sociale media. Mennekens: ‘Elke dag wordt er één verschil getwitterd en elke dag is er één winnaar mogelijk. Dat is een testfamilie. Die testfamilie gaat dat ene verschil ontdekken bij CenterParcs en gaat daarover weer schrijven’.