Slaap en herstel zijn van essentieel belang, zo meent Crowne Plaza. Daarom verbeterde het bedrijf naar eigen zeggen de slaapervaring voor de gasten. Het hotel werkte hiervoor samen met Dr. Chris Idzikowski, slaapdokter en oprichter van ‘the British Sleep Society’.
De slaapervaring verbeteren gebeurt onder andere door nieuw beddegoed. Daarnaast biedt het hotel een ‘quiet zone’; een hotelvleugel waar alleen zakenreizigers slapen en waar geen lawaai is tussen 21.00 u en 10.00 u. Ze passen ook hun wekdienst aan: gasten die niet binnen vijf minuten na het gewenste uur gewekt worden, hoeven niet te betalen voor de overnachting. Als laatste biedt het hotel een ‘ThisWorks-kit’; een slaapkit op basis van aromatherapie.
Marketing Manager Anja Siderius hoop met al deze maatregelen de slaapervaring te verbeteren: ‘We begrijpen het belang van een goede nachtrust voor al onze gasten. Met ons Sleep Advantage programma richten we ons op de ontwikkeling van nieuwe elementen die de slaapervaring verbeteren en onze gasten helpen frisser wakker te worden.’
Het programma is eind 2010 beschikbaar in alle 92 Crowne Plaza hotels in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.