Slecht hotelbed: lage fooi

Slecht hotelbed: lage fooi

Een slecht hotelbed zorgt voor een lage fooi. Het late inchecken en weer vroeg uitchecken is een andere irritatie die zorgt voor minder fooi. Net als geluidsoverlast en slechte hygiëne. Dit onderzocht reisorganisatie World Ticket Center.

De reisorganisator vroeg 500 klanten in een telefonisch onderzoek of ze wel eens fooi geven tijdens een hotelovernachting. Maar liefst 37 procent van de hotelgasten geeft geen fooi, vanwege ontevredenheid en irritaties.

Met stip op nummer 1 staat de irritatie 'slechte bedden', 31 procent noemt dit zijn grootste irritatie tijdens het overnachten in een hotel. De lijst wordt aangevuld door 'late incheck en vroege uitcheck' (23 procent), 'geluidsoverlast' (14 procent), 'slechte hygiëne' (11 procent), 'tegenvallend uitzicht' (8 procent), 'slechte douche' (6 procent) 'lage kwaliteit eten' (4 procent) en 'het lange wachten op een taxi' (3 procent).

De hotelgasten die wel fooi hanteren, geven gemiddeld 10 euro aan een kamermeisje en 5 euro aan een piccolo.