Hotel Aalborg haalt in vier dagen €400.000 voor uitbreiding

Hotel Aalborg haalt in vier dagen €400.000 voor uitbreiding

Crowdfunding in de horeca is intussen een veelgebruikte financieringsvorm. Ook het Amsterdamse hotel Aalborg ging de boer op om bij particuliere investeerders geld op te halen voor uitbreiding van het hotel. En met succes: in slechts vier dagen werd €400.000 opgehaald.

Directeur Ewoud van Woerkom zette de campagne op om mede-eigenaar te worden en het aantal kamers uit te breiden van 36 naar 43. Over de laatste twee jaar had Aalborg Hotel een gemiddelde bezettingsgraad van 90 procent.

In vier dagen tijd staken 125 investeerders gemiddeld €3.200 in het Amsterdamse hotel. Voor de lineaire lening met een looptijd van 60 maanden ontvangen zij een rente van 7 procent.

Hotel Aalborg maakte voor de campagne gebruik van het platform van Collin Crowdfund, dat specifiek bedoeld is om particuliere investeerders en mkb-bedrijven met een financieringsbehoefte tussen €50.000 en €2,5 miljoen aan elkaar te koppelen.