Hotels investeren vooral in techniek

Hotels investeren vooral in techniek

Voor veel hotelketens stond 2014 in het teken van investeringen in techniek. WiFi, IT, websites. Er is veel geld gestoken in het verbeteren van deze systemen, zo blijkt uit de Horeca Top 100 van grootste merken en bedrijven 2015.

Best Western Hotels geeft aan bezig te zijn met het ontwikkelen van eigen revenue management software. ‘Een nieuw IT  systeem voor al onze hotels’, komt er bij Apollo Hotels.

IT
Andere technische aanwinsten: ‘volledig nieuw WiFi systeem (Bastion Hotels), ‘Verdere  investering in IT producten voor onze gasten, en de website.’ (Carlton Hotel Collection).
Bovenstaande is een greep uit de antwoorden die meerdere hotelketens in deze lijst gaven op de vraag: Waar  heeft u het afgelopen jaar in geïnvesteerd? In totaal werden er meerdere miljoenen gestoken in de  technische verbeteringen.  Vorig jaar gaven de topbedrijven in de horeca aan circa 3oo miljoen te investeren.

Revenue systemen
Andere hotels geven aan hier in 2015 mee door te gaan. Zo investeert directeur Jaap Liethof van Hotels van Oranje in Noordwijk in diverse revenue systemen waaronder Guest Voice Service. Een digitale enquêtetool waarbij wij in communicatie blijven met onze gasten.’  Ook het Steigenberger Hotel op Schiphol is van plan om dit jaar de WiFi verbindingen in het hotel te  optimaliseren.

Bekijk hier de ranglijst van de Horeca Top 100 2015>