Mager eerste kwartaal voor Intercontinental Hotels Group

Mager eerste kwartaal voor Intercontinental Hotels Group

Hotelbedrijf InterContinental Hotels Group (IHG) heeft afgelopen kwartaal minder goede zaken gedaan dan in voorgaande periodes. Dat komt onder meer doordat Pasen dit jaar eind maart viel. Hotels verhuren rond dergelijke familiefeestdagen doorgaans minder kamers.

IHG, tevens eigenaar van de hotelketens Holiday Inn en Crowne Plaza, zag de omzet per beschikbare kamer in het eerste kwartaal met 1,5 procent toenemen. In de laatste maanden van 2015 kwam dat in de hotelbranche belangrijke groeicijfer nog op 2,4 procent, over heel vorig jaar zelfs op 4,4 procent.

Oliemarkt van invloed

Naast de timing van Pasen had de zich verdiepende malaise in de oliemarkt in de turbulente eerste maanden van 2016 een drukkend effect op de resultaten van IHG. Gezien de ongunstige marktomstandigheden is het bedrijf het jaar met een groei van 1,5 procent nog best goed begonnen, vindt topman Richard Solomons.