De Pier in Scheveningen krijgt pop-up hotelkamers

De Pier in Scheveningen krijgt pop-up hotelkamers

De Pier in Scheveningen heeft de vergunning rond voor de bouw van dertien pop-up hotelkamers. Naar verwachting opent het hotel deze zomer de deuren. 'In ieder geval voor de duur van vijf jaar', aldus algemeen directeur Herman Smit.

Begin dit jaar werden de plannen al gemeld. Tegenover Den Haag FM zegt de algemeen directeur: 'Als je je bedenkt dat je boven de zee kunt slapen met het mooiste uitzicht, dan is een hotel een logisch vervolg voor de Pier.' Ook meldt hij dat het hotel twee soorten kamers krijgt. In totaal dertien kamers, met onder het Noordereiland vijf kamers in boutique-stijl. Gasten gaan voor een overnachting tussen 250 tot 300 euro per nacht betalen.

Vernieuwde trots

KondorWessels Vastgoed en DanZep kochten in oktober 2014 De Pier. Sindsdien werd er met man en macht gewerkt om De Pier te renoveren. Inmiddels is invulling gegeven aan de heropening en hebben meerdere food- en horecaconcepten een plekje op de vernieuwde trots van Scheveningen.