Bidroom haalt 15 miljoen euro op voor internationale uitrol

Bidroom haalt 15 miljoen euro op voor internationale uitrol

Twee maanden na het aantreden van de nieuwe management board kondigt Bidroom, een snelgroeiende Nederlandse OTC (Online Travel Community), een forse aandelenemissie aan in de onderneming, waarmee 15 miljoen euro moet worden opgehaald. Dit geld zal worden ingezet om de groei te bespoedigen.

Bidroom is een initiatief van hoteliers voor hoteliers en gestart in 2014 omdat er door de hoge commissies van OTA´s ruimte vrij kwam voor nieuwe spelers in de markt. In september ging de onderneming een nieuwe fase in met de versterking van de directie met de oud-Apollo mannen Francesco Monaco, Bas Tolmeijer en John Stoffers. Geformuleerde strategische plannen: productverbetering, conceptontwikkeling en solide groei van de community van Bidroom.

De kapitaalsinjectie van 15 miljoen euro zal worden aangewend voor de versnelde internationale uitrol. Om de transitie te kunnen maken zal volgens CEO Bas Tolmeijer het personeelsbestand binnen een jaar worden uitgebreid tot 200 medewerkers. Ook wordt in april 2019 een ultramodern kantoor betrokken in Krakau. Hij geeft aan dat de focus momenteel ligt op het werven van IT-specialisten, marketeers en customer service medewerkers.

De middelen zullen daarnaast worden gebruikt om de portal compleet te vernieuwen, slimme technologie te ontwikkelen en de distributie uit te bouwen met de grote hotelketens. Tolmeijer voegt verder toe dat er wordt geïnvesteerd in duurzame samenwerking met diverse wereldwijde partners, zoals Visa, waarmee Bidroom een exclusief partnership is aangegaan. De nieuwe aandeelhouders zijn vooral zgn. family offices die sterk geloof hebben in het nieuwe concept.

Duizenden extra hotelkamers nodig

Bidroom werkt achter de schermen aan de afronding van de nieuwe positionering en de lancering van de consumentencampagnes. 'De bijzondere samenwerking met Visa is er op gericht dat alle kaarthouders in Europa, uitgebreid kennis kunnen maken met de voordelen van boeken via Bidroom. Bidroom heeft onderzocht dat er vooral behoefte is aan citytrips, waarbij men veelal kiest voor hotels in het hogere segment. Om onze community te kunnen bedienen hebben we nog meer hotels nodig in de grotere steden. We hebben daarom besloten om voor de eerste 10.000 hotels die zich aanmelden zelf de activatiekosten te betalen', aldus CCO Francesco Monaco.

De onderneming geeft ook aan op korte termijn nieuwe kantoren te zullen openen, om zo de dienstverlening naar de hotels te kunnen optimaliseren.

Over Bidroom

Bidroom is een Online Travel Community en een hotelboeking platform met +120.000 hotels in 128 landen. Het concept onderscheidt zich van online reisbureaus (OTA’s) doordat het geen commissie rekent aan de hotels, waardoor het aantoonbaar goedkoper is dan de bekende OTA’s. Bidroom werkt met een jaarlijks membership model, waarbij men alleen bij bewezen succes een lage bijdrage betaalt. Deze forse besparing wordt vervolgens gedeeld met de boeker die daardoor gegarandeerd de beste prijs heeft. Het gevolg is een margeverbetering voor de hotellier.

Bidroom is een van de snelst groeiende reisportals ter wereld, met kantoren in Amsterdam, Krakau, Istanboel en Parijs. De rebelse kijk op het boeken van hotels en de unieke, zelf ontwikkelde technologie, heeft sinds het ontstaan in 2014 wereldwijd in de hospitality industrie veel lof geoogst. De afgelopen jaren won Bidroom vele onderscheidingen, waaronder de World Tourism Forum Award in Luzern 2017.