Studenten BUAS winnen Mise en Place Cup 2020

Studenten BUAS winnen Mise en Place Cup 2020

Het team van de hotelschool van Breda University of Applies Sciences (BUAS) heeft in Maastricht de 12e editie van de European Mise en Place Cup (EMCup) gewonnen. Aan de competitie deden 36 hotelscholen uit 16 Europese landen mee.

De European Mise en Place Cup 2020 (EMCup) vond plaats op zondag 16 februari en maandag 17 februari 2020 in Maastricht. Deze editie stond in het thema ‘Battle of the brands - Will hotel chains survive, in the battle for guests loyalty?’. De winnaar van de EMCup 2020 is Breda University of Applied Sciences uit Nederland, gevolgd door Manchester Metropolitan University - Faculty of Business & Law uit het Verenigd Koninkrijk en University College of Northern Denmark uit Denemarken.

36 gerenommeerde internationale managementscholen uit 16 verschillende Europese landen namen deel aan de 12e editie van Europese Mise en Place Cup. Ze kwamen samen in Maastricht om hun visie te delen over het thema ‘Battle of the brands - Will hotel chains survive, in the battle for guests loyalty?’.

Dit thema kwam tot stand naar aanleiding van de snel bewegende trends in de hotelindustrie. Gastenloyaliteit is belangrijker dan ooit, en gasten zijn vandaag de dag ambassadeurs. Hospitalityorganisaties zijn dagelijks bezig met de operationele zaken af te stemmen op de customer journey van de gast. Waar geeft de gast voorkeur aan? Standaardisatie en zekerheid van bekende ketens, of kiezen ze voor ervaringen en nieuwe B&B’s?

Competitie

De studenten werden beoordeeld door de Business Jury, bestaande uit meer dan 80 hospitality professionals van meer dan 38 verschillende bedrijven.

De teams hebben diverse opdrachten uitgevoerd voorafgaand aan de competitie zoals het maken van een social media campagne en schreven een ‘academische essay’ die werd beoordeeld door de leden van de Business Jury.

Daarnaast hebben de 36 teams verschillende opdrachten gepitched tijdens de competitiedagen. Al deze elementen werden beoordeeld waarna een top 18 ontstond. Deze top 18 debatteerden tegen elkaar. De winnaars (top 9) kregen de gelegenheid hun eerder gemaakte case verder uit te diepen en presenteerden hun ideeën aan het publiek in een grote zaal in MECC Maastricht.

Netwerken

Naast de competitie hadden de studenten ook een andere belangrijke missie: bouwen aan een professioneel netwerk. Tijdens de competitie waren er verschillende mogelijkheden om te netwerken zoals bij de diners en interactieve sessies.

Op de eerste competitiedag vond een roterend netwerkdiner plaats op Hotel Management School Maastricht om de interactie tussen de deelnemers te stimuleren, waarbij alle partners een eigen tafel hosten. Verder vond er een interactieve sessie plaats waar de studenten in een informele sfeer advies konden vragen aan de professionals. De wedstrijd werd afgesloten met een prijsuitreiking in de Rebelle in Maastricht.

Winnaars EMCup 2020

  • First Place / winner: Breda University of Applied Sciences
  • Second Place: Manchester Metropolitan University - Faculty of Business & Law
  • Third Place: University College of Northern Denmark Best Introduction movie: Luxury Hotelschool Paris
  • Best Rumour around the brand: University College of Northern Denmark
  • Best Academic Paper: University College of Northern Denmark
  • Best Pitch - Paper: Hotelfachschule Heidelberg
  • Best Pitch - Case: Manchester Metropolitan University - Faculty of Business and Law
  • Best Debate: Stenden Hotel Management School
  • Best Idea: Best Idea Team #11:
    - Sahra Mami - FHWien GmbH, Institut für Tourismus & Hospitality Management
    - Marika Psyysoja - Lapland University of Applied Sciences
    - Ana-Victoria Vârlan - Stenden Hotel Management School
    - Mia Louise Møberg Plesner - University College of Northern Denmark
    - Niklas Kropp - University of Applied Sciences Bremerhaven
  • Best Networkers: Hotelfachschule Heidelberg
  • Best Team Spirit: Budapest Business School - University of Applied Sciences
  • Resume Application Award: Adnan Kulenovic - HTMi, Hotel and Tourism Management Institute