Helft viskopers kent MSC-keurmerk

Helft viskopers kent MSC-keurmerk

Het MSC-keurmerk voor duurzame vis is bij 5 van de 10 consumenten die vis kopen bekend. Dat is naar voren gekomen in een onderzoek dat MSC heeft laten doen medio maart.

Vier van de tien consumentenkopers van vis, herkent de afbeelding van het MSC-keurmerk. De helft daarvan weet dat het voor duurzaam gevangen vis staat.

Zo blijkt uit onderzoek vanMarine Stewardship Council (MSC), deze organisatie beheert wereldwijd de milieucertificering en ecolabellingprogramma voor wildgevangen vis. Nederlanders die verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse boodschappen en vis kopen, zijn voor het onderzoek benaderd.

Om samen met de branche-organisaties in de horeca en visdetailhandel het gebruik van het MSC-keurmerk te bevorderen, heeft MSC een speciale projectmanager aangesteld, Ingeborg Oosterhuis: 'Nu er ruim voldoende vissoorten - geliefd bij detaillisten en chef-koks - MSC gecertificeerd beschikbaar zijn, is de tijd rijp om deze groep te gaan begeleiden in het nemen van concrete stappen naar een duurzaam visaanbod en dit ook te communiceren naar hun klanten.'

Op de afgelopen Horecava is hiermee al een begin gemaakt voor restaurants toen de campagne ‘Duurzame vis op de kaart’ is gelanceerd.