Heerlijk.nl introduceert Heerlijk Aanbieding

Heerlijk.nl introduceert Heerlijk Aanbieding

Heerlijk.nl is gestart met Heerlijk Aanbieding. 'Een actie met een lagere marge voor restaurants, maar wel één met een hoge mate van flexibiliteit voor de ondernemer', aldus initiatiefnemer Arthur Bassant, die al deals heeft lopen met vier door Michelin bekroonde restaurants.

De nieuwste dienst van Heerlijk.nl is een prijsactie, maar wel een die volgens Arthur Bassant rekening houdt met de wensen van de deelnemende restaurants en die gericht is op een langdurige samenwerking.

'De restaurateur heeft een grote invloed op de invulling van de samenwerking. Ondernemers bepalen zelf het aantal en ook de tijdstippen waarop ze de actie willen inzetten.'

Sterrestaurants

Inmiddels lopen er aanbiedingen van onder andere de met twee Michelinsterren bekroonde restaurants Parkheuvel in Rotterdam en 't Nonnetje in Harderwijk.

Ook de sterrestaurants Niven in Rijswijk en Tante Koosje in Loenen aan de Vecht bieden deals aan.

Marketing

Bassant hoopt op die manier ook het marketinginstrument te worden voor restaurants. 'Enerzijds op het aspect prijs, maar daarnaast op het gebied van promotie.'

Groupon

Heerlijk.nl heeft voor Heerlijk Aanbieding 'de beste verkoper van Groupon in dienst genomen', aldus Bassant, die benadrukt met zijn actie een heel ander doel voor ogen te hebben.

'Wij richten ons nadrukkelijk op het hogere segment, ook dat past bij ons marketingdoel.'

Heerlijk10Daagse

Op dit moment loopt de najaarseditie van de Heerlijk10Daagse. Bassant spreekt van een recordaantal boekingen.

'Voordat de restaurants van start gingen, zaten we al op ruim 20 procent meer reserveringen.'

Prijsactie

Hoe hij die toename verklaart. 'We positioneren ons heel duidelijk: twee keer een prijsactie van tien dagen en daarnaast willen we een merk bouwen met toprestaurants. Bovendien heeft onze database volume, zeker sinds de samenwerking met Mastercard.'

'In het weekeinde dat de reservering voor deze editie open ging, hadden we anderhalf miljoen bezoekers', aldus Bassant.

'Tijdens de mei-editie was de dinerbezetting 93 procent en scoorden we met de lunch 43 procent.'