40 procent wil superfood op de werkvloer

40 procent wil superfood op de werkvloer

Ruim 40 procent van de Nederlandse werknemers wil dat er (meer) superfoods worden aangeboden in bedrijfsrestaurants. Ruim een vijfde vindt dat juist onzin.

Dat blijkt uit het onderzoek ‘Lunchen op de werkvloer’ van cateraar Eurest, uitgevoerd door Multiscope onder ruim 1.000 respondenten.

Superfoods 

Vooral werknemers in de leeftijd van 35 tot 44 jaar geven aan behoefte te hebben aan meer keuze in superfoods, zoals quinoa, havermout, gojibessen en chiazaad . ‘Zij eten thuis vaak andere voedingsmiddelen en willen die gewoonte op het werk kunnen voortzetten’, aldus Hans Gijsen, productmanager bij Eurest. Ruim 70 procent van de Nederlanders zegt dat het aanbod van nieuwere voedingsmiddelen heel beperkt of niet aanwezig is in bedrijfsrestaurants. Een vijfde geeft aan dat het wel beschikbaar is, maar dat het aanbod uitgebreid mag worden.

Slechte lunch

22 procent van de respondenten zegt zich minder goed te kunnen concentreren na een slechte lunch. 17 procent geeft aan niet minder productief te worden, maar zegt wel sneller geïrriteerd te zijn. Vooral vrouwen en jongeren (18-34 jaar) geven aan dat een slechte lunch een negatieve invloed heeft op hun werkdag.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.