nieuws

Omzet La Place steeg in 2018 met ruim 20 procent

Restaurant 720

Jumbo Groep Holding heeft met een omzetgroei van 9,6% het jaar 2018 afgesloten. Hiervan heeft 150 miljoen euro betrekking op La Place. Daarmee is de omzet van de restaurantketen in 2018 met 21% gestegen. ‘De kruisbestuiving tussen Jumbo en La Place is een succes en daarom gaan we dit ook steeds meer benutten in onze reguliere winkels en in Jumbo City’, aldus CEO Frits van Eerd.

Omzet La Place steeg in 2018 met ruim 20 procent
Utrecht Leidsche Rijn Opening Jumbo FoodMarket Leidsche Rijn

Om die reden openen Jumbo en La Place in 2019 gezamenlijk het Jumbo Food College, een kennis- en opleidingscentrum van en voor collega’s van Jumbo en La Place gericht op innovatie en inspiratie op het gebied van lekker en gezond eten. ‘De traditionele scheiding tussen supermarkten en foodhoreca is aan het verdwijnen’, stelde hij eerder. Het is de bedoeling dat in de Jumbo-winkels straks ook producten van het merk La Place in de schappen liggen. En de La Place-restaurants komen met een beperkt versaanbod om mee te nemen naar huis.

Jumbo en La Place smelten samen in Utrecht: 240 zitplaatsen

‘Jumbo heeft altijd de focus op de klant gehad en is zo met de wensen en behoeften van de klant meegegroeid’, zegt Van Eerd. ‘Als eerste supermarktketen zijn wij enkele jaren terug in de Jumbo Foodmarkt de heerlijkste verse gerechten gaan bereiden. Met La Place hebben we nog meer culinaire expertise in huis gehaald. De kruisbestuiving tussen Jumbo en La Place is een succes en daarom gaan we dit ook steeds meer benutten in onze reguliere winkels. We zetten zo een beweging in van foodretail naar foodbeleving. Alles draait daarbij om gemak, inspiratie en innovatie.’

Over La Place

La Place is in 2018 met een verdere expansie in binnen- en buitenland aan de weg blijven timmeren. De keten breidde het aantal vestigingen met 8 restaurants uit, in onder meer Enschede, Haarlem, de Efteling en Madrid. De omzet is in 2018 met 21% gestegen naar ruim € 150 miljoen. Steeds vaker bedient La Place haar gasten ‘onderweg’: langs snelwegen, op luchthavens en in treinstations. ‘Op dit soort plekken verwachten we komende jaren nog flink te kunnen groeien,’ zegt Frits van Eerd. ‘We willen ons nadrukkelijk onderscheiden met ‘good food fast’. Onze gasten geven aan die benadering erg op prijs te stellen. In 2019 beantwoorden we deze behoefte met een verfijnder assortiment en verrassende productinnovaties. Zo werken we doelbewust aan onze ambitie om de nummer één te worden in deze markt.’

Na de ondergang van V&D maakte La Place een doorstart onder de vleugels van supermarktconcern Jumbo. De warenhuisketen zelf bleek niet meer te redden. Hudson’s Bay sprong in dat gat dat in het Nederlandse winkellandschap ontstond.

Utrecht Leidsche Rijn. Opening Jumbo FoodMarket Leidsche Rijn

Reageer op dit artikel