Michelin Service Award voor Cindy Borger: 'Ze combineert flair met charisma'

Michelin Service Award voor Cindy Borger: 'Ze combineert flair met charisma'

'Deze gastvrouw combineert flair met charisma en heeft kennis te over', aldus Michelin over de toekenning van de Service Award aan Cindy Borger. De eigenaar van tweesterrenrestaurant De Groene Lantaarn reageert met de woorden 'heel vet' als we haar vertellen wat de rode gids over haar schrijft. 'Ik ben oprecht trots op deze prijs.'

De Michelin Service Award zet de ‘voorkant’ van de restaurantwereld in de schijnwerpers. Een kant waarin volgens kersvers winnaar Cindy Borger van De Groene Lantaarn in Staphorst ‘nog heel veel te winnen is’.

‘Hoe zou je het zelf vinden als je dingen op een bepaalde manier doet’

‘Het werk in de keuken is heel zichtbaar en tastbaar, terwijl dat voor het werk aan de voorkant juist niet het geval is’, legt Borger uit. ‘Wat maakt dat Michelin mij deze award heeft toegekend? Ik ben een vrij natuurlijke gastvrouw en probeer mensen te behandelen zoals ik zelf ook zou willen worden behandeld. Daar hebben we het met elkaar ook veel over.’

‘Heel vet’

Ze is ook oprecht trots op gasten die ervoor kiezen om te komen eten bij De Groene Lantaarn. ‘Er zijn zoveel plekken waar ze hun geld kunnen uitgeven. Als mensen vaker komen, dan is dat een teken dat ze het bij ons naar de zin hebben. En komen ze voor het eerst, dan wil ik ze een super middag of avond bezorgen.’

Borger reageert met de woorden ‘heel vet’ als ze hoort wat Michelin in het persbericht heeft geschreven over haar benoeming: ‘deze gastvrouw combineert flair met charisma en heeft kennis te over’. ‘Dat wist ik nog niet, ik ben er zelfs een beetje stil van.’

Magisch

Hoewel de nieuwe sterren afgelopen zaterdag al naar buiten waren gekomen door een foutje bij Michelin, waren Borger en partner Jarno Eggen vanochtend toch nog gespannen. ‘Wat dat betreft heeft Michelin altijd iets magisch. Bovendien wisten we natuurlijk nog niet of we de twee sterren mochten houden. Je hebt nooit volledige zekerheid, dus het is mooi dat dit is gelukt.’

Ze noemde het zelfs een soort van uitje. ‘Iets positiefs in deze heftige tijd. Al staan Jarno en ik ook positief in de wedstrijd hoor. We hebben met onze medewerkers veel masterclasses gevolgd en in de keuken worden gerechten gemaakt die we met elkaar proeven en waarover we sparren. Allemaal zaken die ervoor zorgen dat we onze gasten straks nog beter van dienst kunnen zijn.’