Prijsimago van horeca verbeterd

Prijsimago van horeca verbeterd

De prijzen in de horeca vormen niet langer de grootste irritatiebron van gasten bij een bezoek aan een horecabedrijf. Dat blijkt uit het tweede ...

De prijzen van voedsel en drinken in de horeca is gedaald naar de derde plaats in de zogeheten Horeca Flop-5. Op nummer één staat nu het comfort van stoelen in horecazaken, gevolgd door het gebrek aan variatie in het aanbod van producten.

Onderzoeker Theo van Brussel van Foodstep erkent dat de daling van het prijsniveau in de Horeca Flop-5 goed nieuws is. ‘Maar het betekent niet dat het dure imago is verdwenen. De horeca blijft kwetsbaar op dit punt. Het gevoel van hoge prijzen steekt onmiddellijk de kop op als de geboden kwaliteit niet wordt waargemaakt’, aldus Van Brussel in Misset Horeca.

De horeca kwam na de invoering van de euro in een kwaad daglicht te staan. Bij consumenten ontstond het gevoel dat veel horecazaken het guldenteken hadden verwisseld voor het euroteken. In veel media kreeg de horeca de schuld in de schoenen geschoven dat het leven in ons land na de invoering van de euro flink duurder was geworden. Het prijsimago van veel horecazaken was nadien flink vertroebeld.

Lees Misset Horeca nummer 45 voor een uitgebreid verslag van het Nationaal Horecaonderzoek.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.